عزاداری مردم جنوب‌شرق تهران در عاشورای حسینی/ نمازگزاران پرچم سوئد را لگدمال کردند

ورامین – ایرنا - همزمان با عاشورای حسینی، مردم شهرستان های جنوب شرق استان تهران با همنوا با کاروان امام حسین(ع) و به یاد مظلومیت آل الله، به عزاداری پرداخته و اشک ماتم ریختند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مردم شهرستان های ورامین، پاکدشت، پیشوا و قرچک که در دهه اول محرم، با برپایی هیأت های عزاداری، در غم جانسوز شهدای دشت کربلا، به عزاداری پرداخته بودند، صبح جمعه با حضور در مساجد و حسینیه‌ها، پس از خواندن زیارت عاشورا، دعای ندبه و زیارت ناحیه مقدسه، به خیابانهای شهر آمده و قالب دسته های سینه زنی و زنجیرزنی، با حرکت به سمت آستان مقدس امامزادگان، به عزاداری پرداختند.

مردم سیاه پوش جنوب شرق استان تهران، از زن و مرد، کودک و نوجوان، پیر و جوان به خیابان ها آمدند تا بار دیگر اعلام کنند که خط سرخ عاشورا را تا رسیدن به سرمنزل مقصود سعادت دنیا و آخرت دنبال کرده و هیچگاه از مسیر امام حسین(ع) جدا نمی شوند.

بسیاری از عزاداران حسینی با برپایی موکب، از عزاداران با شربت و چای پذیرایی کرده و خود را در این مراسم با شکوه سهیم کردند.

در شهرستان ورامین، مردم خداجوی و ولایتمدار این دیار، همچون سال های گذشته با حضور در خیابان های شهر، به سمت شهدای سید فتح الله، گلزار شهدای حسین رضا، امامزاده یحیی، امامزاده سکینه بانو و طاهر و مطهر خیرآباد حرکت کرده و در تجمع عظیم، این مصیبت عظما را محضر حضرت ولی عصر(عج) تسلیت گفتند.

در شهرستان قرچک نیز مردم با حضور در خیابان‌های اصلی شهر به سمت مصلای نماز جمعه حرکت کرده و در مناطق روستایی نیز مردم عزادار با حرکت به سمت امامزاده بی بی زبیده، امامزاده ابراهیم و سایر اماکن مقدس به نوحه سرایی پرداختند.

در شهرستان مقدس پیشوا نیز زائران و مجاوران در قالب صدها هیأت عزاداری، به سمت مرقد مطهر و نورانی امامزاده جعفربن موسی الکاظم (ع) فرزند بلافصل امام هفتم شیعیان جهان حرکت کرده و مصیب اهل بیت عصمت و طهارت را به محضر این امامزاده واجب التعظیم تسلیت عرض کردند.

مردم شهرستان پیشوا در آئینی با قدمت ۶۰ سال، در روزعاشورا اقددام به پخت بزرگترین حلیم در ۴۲ دیگ با استفاده از ۳ راس گوساله، ۳۰ راس گوسفند ۵۰۰کیلو عدس، نخود، لوبیا، پیاز و ۱تن بلغور گندم کرده و در روز عاشورا بین عزاداران حسینی توزیع کردند.

عزاداری مردم جنوب‌شرق تهران در عاشورای حسینی/ نمازگزاران پرچم سوئد را لگدمال کردند

بسیاری از عاشقان خاندان عصمت و طهارت با برپا کردن سفرهای اطعام از عزاداران حسینی پذیرایی خواهند کرد. بسیاری از عزاداران حسینی، با بلند شدن گلبانگ نماز، همچون نماز ظهر عاشورای امام حسین(ع) دست از عزداری برداشته و در صفوفی به هم فشرده، نماز ظهر عاشورا را اقامه کردند و بسیاری از مردم نیز با حضور در مصلاهای نماز جمعه، نماز ظهر عاشورا را در قالب نماز سیاسی عبادی جمعه برپا نمودند.

در جریان برپایی نماز سیاسی عبادی جمعه ورامین، مردم عزادار در حالی که قرآن در دست داشتند، اهانت به ساحت مقدس قران کریم را محکوم کردن و به نشانه اعتراض، پرچم کشور سوئد را که در آن کشور قرآن سوزی صورت گرفته بود را لگدمال کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha