آب شرب شهر ۲۴هزار نفری مادوان کهگیلویه و بویراحمد پایدار شد

یاسوج - ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت: با بهره برداری از ۲ باب مخزن آب آشامیدنی در شهر ۲۴هزارنفری مادوان و دهستان سادات محمودی استان ، قطعی مکرر و افت فشار این مناطق برطرف شد.

امید صالحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: مخزن پنج هزار متر مکعبی شهر مادوان که از طرح های به جاماده از دولت قبل است با سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال یکی از این طرح هاست.

وی بیان کرد: با وارد مدار بهره برداری شدن این زیرساخت آب آشامیدنی شهر ۲۴ هزار نفری مادوان که پیش از این دچار افت فشار می شد پایدار شده است.

رفع مشکل تنش آبی روستاهای سادات محمودی دنا

مدیرعامل آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد تاکید کرد: همچنین با نصب الکتروپمپ ۱۳۰ کیلووات و وارد مدار شدن مخزن یکهزار متر مکعبی مشکل ناپایداری آب روستای پر جمعیت سادات محمودی در شهرستان دنا مرتفع شده است.

آب شرب شهر ۲۴هزار نفری مادوان کهگیلویه و بویراحمد پایدار شد

صالحی عنوان کرد: البته به علت استفاده زیاد مردم این منطقه در فصل گرما امکان افت فشار آب در برخی موارد وجود دارد که اجتناب ناپذیر است.

وی تاکید کرد: استفاده از آب آشامیدنی برای آبیاری باغستان های کوچک از جمله چالش هایی است که منجر به ناپایداری آب آشامیدنی در برخی از موارد شده که از شهروندان انتظار می رود در صورت مشاهده چنین مواردی به ماموران شرکت آب و فاضلاب گزارش دهند.

صالحی ابراز کرد: اداره کل آب و فاضلاب با بررسی استفاده از آب آشامیدنی به صورت غیرمجاز با مشترکان مذکور برخورد می کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کهگیلویه و بویراحمد گفت:طرح های تقویت زیرساخت های آب آشامیدنی۱۰۰ روستای استان در ۲ سال گذشته تاکنون به صورت کامل تکمیل و بهره برداری شده است.

امید صالحی افزود : مردمان این روستاها به علت عوامل مختلفی مانند ناکافی بودن ایستگاه های پمپاژ، دور بودن از منابع ذخیره آب یا فرسودگی شبکه دچار تنش آبی بودند.

وی افزود: برای اجرای این زیرساخت ها ۲۴۰ کیلومتر خط انتقال و شبکه توزیع و همچنین ۹۳۵ مترمعکب مخزن ذخیره آب آشامیدنی در مناطق روستایی استان انجام گرفته است.

صالحی گفت: تقویت تاسیسات آب آشامیدنی این روستاها با بالغ بر یکهزار و ۷۲۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شده است .

کهگیلویه و بویراحمد افزون بر ۲۶۰ هزار مشترک آب دارد که ۱۹۰ مشترک آب این استان ساکن شهرها و مابقی در روستاها سکونت دارند.

این استان ۷۲۶ هزار نفری همچنین ۶۴ هزار مشترک بخش فاضلاب دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha