افزون بر سه میلیون قطعه جوجه‌ریزی در خراسان‌شمالی انجام شد

بجنورد- ایرنا- مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: سه میلیون و ۵۱۲ هزار و ۷۲۴ قطعه جوجه‌ریزی در چهار ماهه نخست سالجاری در مرغداری‌های استان انجام شد که نسبت به مدت مشابه پارسال پنج درصد افزایش یافت.

علیرضا صادق روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در مدت مشابه پارسال سه میلیون و ۳۵۱ هزار و ۱۳۰ قطعه جوجه ریزی در سالن‌های مرغداری استان انجام شد.

وی افزود: خراسان شمالی از معدود استان‌هایی است که در آن گوشت مرغ کشتار روز با قیمت مصوب عرضه می شود، به طوری که قیمت مرغ زنده به ازای هر کیلوگرم ۵۲۰ هزار ریال و گوشت مرغ به ازای هر کیلوگرم ۷۳۰ هزار ریال است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی عنوان کرد: تقاضا برای مصرف گوشت مرغ در ۲ هفته اخیر با بازگشت حاجیان و برگزاری مراسم و نیز برپایی مراسم دهه نخست ماه محرم افزایش یافته است.

توزیع روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ در خراسان‌شمالی

وی ادامه داد: روزانه ۵۰ تن تا ۵۵ تن گوشت مرغ کشتار روز در در استان توزیع می شود.

صادق گفت: تفاوت قیمت این محصول در استان با استان‌های همجوار زمینه‌ساز خروج غیرمجاز مرغ از استان است که در این زمینه نهادهای متولی، نظارت و اقدامات لازم را انجام می دهند.

وی افزود: براساس برنامه ریزی و هدف گذاری انجام شده ماهانه باید ۱۴۰ میلیون قطعه جوجه ریزی در سالن های مرغداری کشور انجام شود که سهم استان در این زمینه یک میلیون و ۷۳ هزار قطعه جوجه ریزی در ماه است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این میزان جوجه ریزی در تیرماه امسال محقق شده است و خراسان شمالی از استان های برتر در این باره معرفی شد.

صادق اظهار کرد: اکنون ۱۱۷ واحد پرورش مرغ در استان وجود دارد که از این تعداد ۱۰۹ واحد فعال و هشت واحد غیر فعال است.

مدیر امور طیور، زنبور عسل و کرم ابریشم سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: سه واحد مرغداری غیرفعال استان قابل احیا و بازگشت به فعالیت است که در این زمینه تلاش داریم تا با پرداخت تسهلیلات به چرخه تولید بازگردند اما مابقی قابل بازگشت و احیا نیست.

خراسان شمالی در شمال شرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha