روستاهای بالای ۲۰ خانوار اصفهان تا پایان سال به اینترنت پُرسرعت متصل می‌شوند

اصفهان- ایرنا- مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: همه روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان، امسال به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت پُرسرعت دسترسی پیدا می‌کنند و تا پایان سال هیچ روستایی بالای ۲۰ خانواری فاقد این امکان نخواهیم داشت.

جعفر مُطلب‌زاده روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: تا پایان سال جاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان از محل بودجه "USO" به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل می‌شوند.

وی با اشاره به برنامه‌های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات برای بهره‌مندی روستاهای استان از پوشش تلفن همراه و اینترنت ادامه داد: روند اتصال روستاهای استان از محل بودجه USO(توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی) ادامه دارد و با برنامه‌ریزی لازم برای تحقق این امر در استان می‌کوشیم.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات اصفهان اظهار داشت: ۳۰۰ خانوار شامل ۹۳۰ نفر جمعیت با احداث یک سایت در روستای "صادقیه" شهرستان فریدونشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.

وی بااشاره به اینکه توسعه اینترنت و فناوری در روستاها زمینه رشد و توسعه بیش از پیش این مناطق را محقق می‌کند، اضافه کرد: با احداث این سایت در روستای صادقیه، روستاهای "خلیل‌آباد" و "بیجگرد" در بخش مرکزی و دهستان "برف انبار" در شهرستان فریدونشهر به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شدند.
مُطلب‌زاده با اشاره به واقع شدن سخت‌گذرترین و محرومترین روستاهای استان در شهرستان کوهستانی و سردسیر فریدونشهر تصریح کرد: از ابتدای دولت سیزدهم با ارحداث یا ارتقاء سایت‌های همراه، ۱۹ روستای شهرستان با یک هزار و ۱۷۰ خانوار و چهار هزار و ۱۸۴ نفر جمعیت به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت دست یافتند.
وی بیان کرد: پوشش روستایی شهرستان فریدونشهر از ۴۴ درصد در دولت سیزدهم به ۸۰ درصد رسیده است.

شهرستان سردسیر فریدونشهر با ۳۵ هزار نفر جمعیت و ۸۵ روستا در ۱۸۰ کیلومتری غرب استان اصفهان قرار دارد.

نزدیک به ۹۰۰ روستای استان اصفهان بیش از ۲۰ خانوار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha