اعتبارات حوزه راهداری مراوه‌تپه در دولت سیزدهم ۶ برابر شد
عکس آرشیوی است

گنبدکاووس- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان بابیان اینکه دولت سیزدهم اهتمام ویژه‌ای به مناطق کم برخودار دارد، از ۶ برابر شدن اعتبارات حوزه راهداری مراوه‌تپه خبر داد و گفت: در دولت مردمی آیت الله رییسی اعتبارات این شهرستان مرزی از ۹۶ میلیارد ریال درسال ۹۹ به ۵۷۶ میلیارد ریال افزیش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عادل مصدقی روز شنبه در مراسم معارفه رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراه‌تپه افزود: با افزایش منابع اعتباری، اتفاقات محسوسی درحوزه احداث فضاهای اداری و فیزیکی مورد نیاز و نیز راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان مرزی و کمتر توسعه یافته رخ داده است.

وی اضافه کرد: درسایه تلاش‌های دولت سیزدهم و توسعه روابط با کشورهای همسایه از جمله ترکمنستان در قالب سفر روسای جمهور دو کشور، نشست‌های منطقه‌ای و تفاهم نامه‌های انجام شده، هم اکنون تردد کامیون و تریلی‌های ترانزیت به این کشور همسایه از آبان سال قبل به ۱۴۰ دستگاه در روز افزایش یافته است.

مصدقی ادامه داد: رایزنی‌ها برای بخش مسافری و تجارت چمدانی با ترکمنستان هم انجام شده که امیدواریم در آینده‌ای نزدیک تجارت چمدانی و سفر اتباع دو کشور با اتوبوس از طریق مرز اینچه برون از سرگرفته شود.

وی همچنین با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت‌ها در حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: کار در این حوزه شبانه روزی است و در ایام تعطیلات و مناسبت‌ها بویژه طرح‌های راهداری نوروزی، تابستانی و زمستانه برای فراهم کردن سفر ایمن برای هموطنان، سفرهای اربعین و ۲۸ صفر به مشهد مقدس، اعزام کاروان راهیان نور و حمل و نقل محصولات کشاورزی و مسافری، فعالیت راهداران کشور و نیز استان گلستان مضاعف می‌شود.

اعتبارات حوزه راهداری مراوه‌تپه در دولت سیزدهم ۶ برابر شد
مراسم معارفه و تودیع مدیران راهداری مراوه‌تپه استان گلستان

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان ادامه داد: با همه گستردگی وظایف و فعالیت شبانه روزی راهداران، هر هفته پیگیری جذب اعتبارات و امکانات در سطح ملی انجام می‌شود که منابع اعتباری و تجهیزاتی خوبی در ۲ سال اخیر جذب استان شد.

مصدقی یادآور شد: در سال گذشته ۱۱ هزار و ۹۰۰ میلیارد ریال اعتبار از منابع مختلف ملی و استانی به حوزه راهداری و حمل و نقل جاده ای گلستان تخصیص یافت که پروژه‌های خوبی در سطح شهرستان‌های استان اجرا یا تکمیل شد و مردم از آن بهره‌مند شدند.

وی همچنین تغییرات مدیریتی را در ارائه خدمات بهتر به مردم مهم مفید دانست و گفت: طولانی شدن عمر مدیریتی سبب روزمره‌گی مدیران می‌شود و ما تلاش کردیم از ظرفیت نیروهای جوان و بانوان از اقوام مختلف ساکن در گلستان استفاده کنیم.

مصدقی اضافه کرد: براین اساس و با نگاه جوانگرایی، عمر مدیران حوزه راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان در ۲ سال اخیر هشت سال کاهش یافت.

به گفته وی، استان گلستان حدود پنج هزار و ۲۰۰ کیلومتر راه اصلی، فرعی و روستایی دارد که ۶۷ درصد آن را راه‌های روستایی تشکیل می‌دهد.

فرماندار مراوه‌تپه هم در این مراسم با قدردانی از تلاش نیروهای راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: پرسنل بی‌ادعای راهداری این شهرستان همواره در گرما و سرما و شبانه روز زحمت می‌کشند که باید قدردان بود و نسبت به تبدیل وضعیت آنها از قراردادی به پیمانی و رسمی اقدام کرد.

لقمان قربانی با اشاره به خدمات انجام گرفته توسط نظام و دولت در مراوه‌تپه افزود: باوجود اقدامات قابل توجه در این شهرستان اما به سبب عمق محرومیت‌های به‌جای مانده از ادوار گذشته، مراوه‌تپه همچنیان نیاز به توجه ویژه دارد.

وی با قدردانی از نگاه زیرساختی و عدالت محورانه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گلستان به مناطق محروم استان از جمله مراوه‌تپه، اضافه کرد: امسال قرار است راه ۱۲ روستای این شهرستان آسفالت شود که نشان از تحقق شعار عدالت محوری دولت سیزدهم دارد.

قربانی ادامه داد: دولت سیزدهم بیشترین خدمات را در این شهرستان مرزی انجام داده و در توزیع اعتبارات نیز بیشترین سهم را به مراوه‌تپه اختصاص داده که بیانگر نگاه عدالت محورانه و محرومیت زدایی استاندار گلستان به‌عنوان نماینده عالی دولت در این استان، است.

فرماندار مراوه‌تپه همچنین به اهمیت انتخابات اسفند امسال هم اشاره کرد و گفت: این نظام با خون شهدا آبیاری شده و ما باید برای پاسداری از خون این عزیزان والامقام در انتخابات حضوری پرشور داشته باشیم.

در این مراسم با قدردانی از «یوسف مرگان» رییس قبلی اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای مراوه‌تپه، «عظیم میثاقی» به عنوان رییس جدید این اداره معرفی شد.

مراوه‌تپه حدود ۶۷ هزار نفر جمعیت دارد که در ۲ نقطه شهری و ۱۱۰ روستا و در گستره سه هزار و ۶۰ کیلومتر مربع سکونت دارند.

طول راه‌های اصلی و فرعی این شهرستان مرزی ۶۵۱ کیلومتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha