خانواده اسدآبادی به عشق امام حسین(ع) از قصاص گذشتند

همدان- ایرنا- معاون قضایی رییس کل دادگستری همدان گفت: اولیای دم یک مقتول به حرمت ماه محرم و به واسطه عشق به سید و سالار شهیدان امام حسین(ع) از قصاص مقتول گذشتند.

سید هادی مصطفوی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: پرونده یک فقره قتل در دادسرا در حال رسیدگی و به مرحله صدور رای نرسیده بود که با همکاری شعبه بازپرسی اسدآباد و تشکیل جلسات صلح و سازش، به سرانجام رسید و اولیای دم از قصاص قاتل گذشتند.

وی اضافه کرد: پویش «به عشق امام حسین(ع) می بخشم» با هدف ایجاد صلح و سازش در پرونده های تشکیل شده در دادگستری و دادسراها از اول محرم آغاز شده و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

معاون مرکز توسعه حل اختلاف دادگستری همدان ادامه داد: در دهه نخست محرم با ورود مناسب شوراهای حل اختلاف و سایر مجموعه های قضایی و زندان ها شاهد بخشش شمار زیادی از محکومان مالی بودیم همچنین از طلاق و جدایی زوجین جلوگیری شد.

مصطفوی افزود: هم اینک ۲ پرونده قتل نیز در دست بررسی است که امید می رود با بخشش اولیای دم بتوان زندگی دوباره را به محکومان بخشید.

وی اظهار داشت: تاکنون امام جمعه و استاندار همدان، نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری و جمعی از مسئولان قضایی و اجرایی به پویش «به عشق امام حسین می بخشم» پیوستند.

معاون قضایی رییس کل دادگستری همدان یادآوری کرد: پیش از این ستاد صبر اقدام به راه اندازی پویش «به عشق امام رئوف می بخشم» از میلاد امام حسین(ع) تا میلاد ثامن الحجج امام رضا(ع) کرده بود.

مصطفوی افزود: نتبجه این پویش که تا دهم خرداد امسال ادامه داشت گذشت شکات و بازگشت ۱۲ محکوم به قصاص نفس به زندگی بود.

به گزارش ایرنا سال گذشته ۲۳ فقره قصاص نفس در استان همدان منجر به صلح و سازش شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha