۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85183817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰ هزار دانش آموز خوزستان در حال مهارت آموزی هستند

اهواز- ایرنا- مدیرکل آموزش و پرورش خوزستان گفت: ۱۰ هزار دانش آموز خوزستانی در کارگاه‌های فنی و مهارتی آموزش و پرورش و همچنین اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان در حال مهارت آموزی هستند.

به گزارش ایرنا مسعود حمیدی نژاد روز شنبه به مناسبت هفته ملی مهارت در حاشیه بازدید از کارگاه‌های هنرستان فتح المبین اهواز بیان کرد: باید به سمت برگزاری طرح‌های مهارتی در استان حرکت کنیم تا جوانانی دارای مهارت و با انگیره کار پرورش دهیم، تابستان فرصت خوبی برای مهارت آموزی نوجوانان و جوانان است.

وی با اشاره به اینکه بیش از هفت هزار نفر دانش آموز در کارگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ثبت نام کرده اند افزود: سه هزار دانش آموز نیز در کارگاه‌های مهارت آموزشی آموزش و پرورش در حال آموزش هستند.


حمیدی نژاد با تاکید بر اینکه توسعه رشته‌های فنی و مهارتی در اولویت آموزش و پررورش خوزستان است ادامه داد: طرح "نوجوان ماهر " یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش برای آشنایی این قشر با رشته‌های مهارتی و ایجاد بستری برای ورود دانش آموزان به بازار کار و اشتغال است که در هفته ملی مهارت در حال برگزاری است.

مدیر کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: آموزش رشته‌های فنی و حرفه ای یکی از برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است که لازم الاجرا است که در استان صنعتی خوزستان باید بیشتر پرداخته شود.

در خوزستان ۴۰۰ هنرستان وجود دارد.

همچنین در استان ۵۵ مرکز دولتی و یکهزار و ۲۴ آموزشگاه آزاد فنی وحرفه ای فعالیت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha