چین : حمایت نظامی آمریکا از تایوان امنیت منطقه را تهدید می کند

تهران-ایرنا- یک رسانه چینی اعلام کرد همزمان با اعلام سفر« لای چینگ ته» معاون رهبر تایوان به آمریکا، دولت آمریکا کمک های نظامی خود را به تایوان ارسال کرده است که می تواند تهدیدی برای امنیت منطقه باشد.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری گلوبال تایمز، دولت چین اعلام کرده است این تازه ترین برنامه کاخ سفید برای ارسال کمک های نظامی به جزیره تایوان برای تبدیل کردن آن به منطقه خطرناک است.

گلوبال تایمز در همین راستا نوشت: دولت آمریکا در اجرای طرح تبدیل تایوان به یک منطقه خطرناک، در طول چندین سال گذشته با فروش تجهیزات نظامی به تایوان از جمله انواع مین ها ، موشک های هیمارد، ضد کشتی ،ضد تانک، کروز ،جنگنده و.... امنیت منطقه را به چالش کشیده است .

خبرگزاری آسوشیتدپرس روز گذشته گزارش داد که واشنگتن روز جمعه بسته کمک نظامی به ارزش 345 میلیون دلار شامل بسته های دفاع و آموزش نیروی های مسلح برای تایپه ارسال کرده است.

«چن بینهوا» سخنگوی دفتر امور تایوان در شورای دولتی چین در واکنش به ارسال آخرین کمک های نظامی آمریکا گفت: پکن با قاطعانه با ارسال تجهیزات نظامی آمریکا به تایوان چین مخالف است.

چن تاکید کرد که مقامات تایوان با اصرار بر مواضع جدای تایوان از چین با کمک های نظامی آمریکا، فقط تایپه را به انبار باروتی تبدیل کرده است و خطر جنگ در این منطقه را افزایش می دهد.

«وی دونگسو» کارشناس نظامی چین گفت : کاخ سفید از هر چیزی برای جدایی تایوان از چین واحد استفاده می کند تا مردم تایوان را مقابل دولت چین قراردهد .

سی.ان.بی.سی در گزارشی به روابط تایوان با آمریکا اشاره کرد و افزود : واشنگتن از این جزیره برای خط مقدم جنگ احتمالی خود با چین می خواهد استفاده کند .

«ژائو شیائوژو» پژوهشگر آکادمی علوم نظامی چین تاکید کرد که رزمایش های ارتش آزادی بخش چین نشان داد که این ارتش می‌تواند با ایجاد محاصره جزیره تایوان مسیرهای تامین انرژی، مسیرفرار نیروهای مسلح تایوان و کمک های نظامی آمریکا را قطع کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha