۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۵۳
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85183872
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

انتقال آب رودخانه قشلاق به سنندج برای توسعه فضای سبز دانشگاهی ضروری است

سنندج- ایرنا- رئیس دانشگاه کردستان گفت: طرح انتقال آب از رودخانه قشلاق به این دانشگاه و شهر سنندج در راستای توسعه و ارتقای سرانه فضای سبز، ضروری است.

به گزارش ایرنا، حامد قادرزاده روز شنبه در جلسه اجرای طرح انتقال آب از رودخانه قشلاق جنب فرودگاه از مسیر بلوار پاسداران به دانشگاه کردستان در سنندج اظهار کرد: این طرح به توسعه فضای سبز دانشگاه و در کنار آن، افزایش سرانه فضای سبز شهری کمک خواهد کرد.

وی اهتمام جدی دانشگاه کردستان را برای تحقق این مهم با همراهی و مساعدت دستگاه‌های شهرداری، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری، سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی، فرمانداری و شرکت آب منطقه‌ای و توزیع نیروی برق استان را بسیار جدی دانست.

معاون اداری و مالی دانشگاه کردستان هم به تشریح فعالیت‌های انجام گرفته توسط مدیریت‌های امور عمرانی و امور فضای سبز معاونت به صورت اتمام یکی از فازهای طرح در قالب حفاری و لوله‌گذاری در داخل دانشگاه طی سال های اخیر در جهت نگهداشت و توسعه فضای سبز دانشگاه پرداخت.

خالد احمدزاده با اشاره به تفاهم‌نامه منعقد شده بین دانشگاه و شهرداری، تسریع در عملیات اجرایی فازهای دیگر پروژه با همکاری دستگاه‌ها را خواستار شد.

انتقال آب رودخانه قشلاق به سنندج برای توسعه فضای سبز دانشگاهی ضروری است

معاون عمرانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان هم با اشاره به موافقت‌نامه‌های منعقد شده برای تامین مالی طرح و معاون عمرانی فرمانداری با اعلام تخصیص بودجه استانی، پروژه انتقال آب را برای سال جاری اولویت‌دار اعلام کرد.

آرش آریانژاد مدیر عامل آب منطقه ای کردستان نیز بر همکاری در این زمینه با توجه به کمبود منابع آب تاکید کرد.

شهردار سنندج هم با اعلام برنامه‌های در دست اجرا در شهر، همکاری مجدانه خود برای طرح انتقال آب و بهره‌مندی دانشگاه و شهر از آن را اعلام کرد.

دانشگاه کردستان در سال ۱۳۵۳ کار خود را با عنوان دانش‌سرای عالی سنندج وابسته به دانشگاه تربیت معلم تهران آغاز کرد و در ادامه به عنوان یکی از پردیس‌های دانشگاه رازی کرمانشاه درآمد و در سال ۱۳۷۰ وزارت علوم، تحقیقات و فناوری ایران، این مرکز آموزش عالی را با عنوان «دانشگاه کردستان» به رسمیت شناخت.

دانشگاه کردستان اکنون هشت دانشکده شامل زبان و ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی، علوم پایه، کشاورزی، منابع طبیعی، مهندسی، هنر و معماری، علوم‌ پایه و فنی - مهندسی بیجار است و در حال حاضر ۱۱ هزار و ۲۰۰ دانشجو در ۵۶ رشته کارشناسی، ۱۱۴ رشته کارشناسی ارشد و ۳۰ رشته دکترا در این دانشگاه مشغول به تحصیل هستند.

این دانشگاه با پذیرش بیش از ۶۰۰ دانشجوی خارجی توانسته است در بعد بین المللی هم حرف‌هایی برای گفتن داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha