توفیقات کشور در تولید علم باید به تولید ثروت بینجامد

مشهد- ایرنا- رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: ظهور انقلاب اسلامی منجر به نهضت علمی در کشور و پیشتازی ایران در تولید علم در منطقه و حتی دنیا شد و حال باید توفیقات ما در تولید علم آن‌طور که شایسته است به تولید ثروت در کشور بینجامد.

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل پارک علم و فناوری خراسان، مسعود میرزایی شهرابی روز شنبه در نشستی با حضور دانشجویان و نخبگان دانشگاههای فردوسی مشهد و آزاد مشهد افزود:متأسفانه آن‌طورکه در تولید علم موفق بودیم، در مصرف علم و تبدیل آن به ثروت موفق عمل نکردیم و همین موضوع باعث شده است تا رهبر معظم انقلاب اسلامی همیشه در کنار تأکید بر روی موضوعات اقتصادی، بر روی اقتصاد دانش‌بنیان نیز تأکید ویژه‌ای کنند.

او اضافه کرد:نخبگان و دانشجویان ایران اسلامی به این موضوع توجه کنند که برای پاسخ به مشکلات کشور باید علم تولید شده به درستی مصرف شود و این در حالی است که نسبت به بسیاری از این دانش‌ها به درستی توجه نشده است.

وی ادامه داد: باید حرکت کنیم تا به موفقیت برسیم و از توجیه کردن، بهانه‌تراشی و دلایل نامعقول برای انجام ندادن کار پرهیز شود.

او با تاکید بر فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر واگذاری کار به جوانان اظهار کرد: از ابتدای دوره مدیریتی جدید در پارک علم و فناوری به این موضوع توجه شده است تا از جوانان در حوزه‌های مختلف بهره لازم برده شود.

رییس پارک علم و فناوری خراسان رضوی گفت: این پارک بستر مناسبی برای آغاز فعالیت‌های فناورانه و نوآورانه دانشجویان است و با توجه به برنامه جدی این مجموعه برای نوجوانان، جوانان و دانشجویان، باید به مزیت‌های هر منطقه توجه کرد و با استفاده از این ظرفیت به رشد و توسعه رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha