وزارت ورزش و جوانان با تغییر نام فدراسیون "ورزش های جانبازان و معلولان" موافقت کرد

اردبیل - ایرنا - رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان از موافقت وزارت ورزش و جوانان با تغییر نام این فدراسیون به فدراسیون "ورزش های جانبازان و توانمندیابان" خبر داد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، سیدمحمدشروین اسبقیان روز شنبه در مجمع انتخاباتی هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اردبیل گفت: با توجه به اینکه فلسفه فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان توانمندسازی و توانمندیابی است این تغییر نام پیشنهاد شد و مورد موافقت وزارت ورزش و جوانان قرار گرفت.

وی با بیان اینکه ورزشکاران معلول توانمندی هایی ویژه ای دارند و اطلاق واژه معلول برازنده این افراد با استعداد نیست، افزود: در شهریور ماه امسال با برگزاری مجمع سالانه این تغییر نام انجام خواهد گرفت.

اسبقیان اضافه کرد: تغییر عنوان فدراسیون جانبازان و معلولان با رویکرد انگیزه بخشی به ورزشکاران این بخش و کشف استعدادهای جدید پیشنهاد شده و همه باید از افراد معلول حمایت کنند تا استعدادها شناسایی شوند و شاهد افتخار آفرینی این عزیزان باشیم.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان خواستار همکاری بیش از پیش دستگاه های اجرایی با هیات ورزش های جانبازان و معلولان شد و بیان کرد: دستگاه‌های اجرایی باید امکانات خود را در اختیار ورزش جانبازان و معلولان قرار دهند.

اسبقیان اضافه کرد: براساس مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی و دستور رئیس جمهور، ۱۶ دستگاه اجرایی باید برای تقویت هیات‌های ورزش‌های جانبازان و معلولان استان ها بخشی از اماکن ورزشی خود را در اختیار این هیات‌ها قرار دهند.

وی با اشاره به اجرای طرح استعدادیابی شهید سلیمانی با همکاری کمیته ملی پارالمپیک، ادامه داد: این طرح با هدف شناسایی و جذب جانبازان مدافع حرم، امنیت و مرز در حال اجرا است.

وزارت ورزش و جوانان با تغییر نام فدراسیون "ورزش های جانبازان و معلولان" موافقت کرد

وی با اشاره به جایگاه برتر اردبیل در بین استان های کشور، گفت: استان اردبیل به لحاظ قهرمانی و افتخار آفرینی در ورزش جانبازان و معلولان در بین استان های کشور در رتبه برتر قرار دارد.

رئیس فدراسیون ورزش های جانبازان و معلولان افزود: ورزشکارانی مانند جلیل باقری جدی، قادر مدبر، مجید فرزین، طلوعی و شفیع شکوهی از استان اردبیل با درخشش خود در میادین ملی و بین المللی و پارالمپیک افتخارات بزرگی برای استان و کشورمان به دست آورده اند و باید این روند ادامه داشته و این جایگاه تثبیت شود.

در این مجمع انتخاباتی داود نوری با کسب ۱۵ رای از مجموع ۱۵ رای ماخوذه به مدت چهار سال به عنوان رئیس جدید هیات ورزش‌های جانبازان و معلولان استان اردبیل انتخاب شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha