۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۲۱
کد خبر: 85183998
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

بیش از ۲ هزار نفر در خراسان رضوی موفق به اهدای خون شدند

مشهد- ایرنا- سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: طی روزهای تاسوعا و عاشورای حسینی، ۲ هزار و ۷۱۷ نفر از مجاوران و زایران رضوی به مراکز اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد ۲ هزار و هفت نفر موفق به اهدای خون شدند.

دکتر سعید اصغریان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی روز پنجشنبه پنجم مرداد ماه مصادف با تاسوعای حسینی ۹۹۳ نفر به منظور اهدای خون و ادای نذر خون، به ۹ مرکز فعال اهدای خون استان خراسان رضوی مراجعه کردند که از این تعداد، ۷۲۳ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با اشاره به استقبال پرشور مردم در استان خراسان رضوی از اهدای خون در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی ادامه داد: امیدواریم مجاوران و زائران حضرت رضا (ع) در تمام روزهای سال اهدای خون را مد نظر قرار دهند و نسبت به این امر اهتمام داشته باشند، چرا که فرهنگ اهدا و نذر خون به عنوان یک معروف پسندیده و سنت حسنه باید ترویج شود.

سرپرست انتقال خون خراسان رضوی گفت: نذر خون حسینی سازمان انتقال خون تا پایان ماه صفر ادامه دارد و نیروهای مراکز اهدای خون میزبان اهداکنندگان خواهند بود.

اصغریان با بیان این که خراسان رضوی دومین استان مصرف کننده خون و فرآورده های خونی در کشور است افزود: از دارندگان تمامی گروه های خونی دعوت می شود تا در امر خیر اهدای خون به منظور تامین شایسته نیازهای بیماران در ۶۳ بیمارستان و مرکز درمانی سطح استان مشارکت کنند.

به گزارش ایرنا، اداره‌ کل انتقال خون خراسان رضوی وظیفه تامین خون ۶۳ بیمارستان این استان را بر عهده دارد.

هم‌اکنون ۱۳ پایگاه انتقال خون در مشهد و دیگر شهرهای خراسان رضوی فعالیت دارند که از این تعداد ۶ پایگاه امام رضا(ع)، شهید سلیمانی، شهید کریمی، سناباد، امید و مهر در مشهد و پنج پایگاه در شهرهای سبزوار، تربت‌حیدریه، نیشابور، قوچان و گناباد استقرار دارند و ۲ مرکز اهدای خون نیز در شهرستانهای تربت‌جام و کاشمر فعال است.

استان ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفری خراسان رضوی، سومین تولیدکننده خون در کشور پس از استان‌های تهران و فارس است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha