۷ مرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۵۳
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85184093
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کاروان حمایت از یوز آسیایی وارد شهرستان مریوان شد

سنندج-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان گفت: کاروان حمایت از یوز آسیایی در راستای حمایت از این گونه در حال انقراض به نقاط مختلف کشور سفر می کند و حال مهمان مردم مریوان هستند.

اقبال حمیدی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در ارتباط با سفر کاروان حمایت از یوز آسیایی، اظهار کرد: این کاروان از خانواده ای علاقمند به حیات وحش و محیط زیست تشکیل شده است که در تلاش برای حمایت از یوزپلنگ آسیایی که گونه ای در حال انقراض است به استان های مختلف کشور سفر می کنند.

وی با اشاره به اینکه این کاروان مورد استقبال محیط بانان و علاقمندان به محیط زیست در شهر مریوان قرار گرفتند، افزود: چنین اقداماتی در راستای فرهنگ سازی حفاظت از محیط زیست و جلوگیری از نابودی حیات وحش به ویژه گونه های در حال انقراض می تواند بسیار موثر باشد.


مدیرکل حفاظت محیط زیست کردستان بیان کرد: اعضای این کاروان امروز در محوطه تالاب بین المللی زریبار از اهداف سفر خود و تاثیرات آن برای مردم و علاقمندان به محیط زیست صبحت کردند.

حمیدی با بیان اینکه این خانواده ساکن شهرستان طبس در خراسان جنوبی هستند، ادامه داد: در جاده های کرمان، مهریز، بافق و شاهرود تعدادی از یوزپلنگ ایرانی در تصادف با خودرو کشته شده اند که برای پیشگیری و جلوگیری از چنین اتفاقاتی نیاز به آگاهی رسانی و تبلیغات است.

وی ادامه داد: این کاروان محیط زیستی با هزینه خود راهی مناطقی که یوز ایرانی در آن مشاهده یا ردپایی از آن ثبت شده می شوند تا با فرهنگ سازی و اطلاع رسانی بتوانند از کشته شدن این گونه نادر در حوادث مختلف به ویژه تصادفات جلوگیری کنند.

کردستان دارای ۱۶ پاسگاه محیط بانی و پنج منطقه حفاظت شده شامل منطقه چلچمه و سارال با ۹۷ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده بیجار با وسعت ۳۲ هزار هکتار، منطقه بدر و پریشان قروه با وسعت ۴۳ هزار هکتار، منطقه حفاظت شده شاهو و کوسالان با وسعت ۵۷ هزار هکتار و منطقه عبدالرزاق سقز با وسعت ۳۹ هزار هکتار است.

کردستان همچنین دارای پناهگاه حیات وحش زریوار با وسعت سه هزار هکتار و ۲ اثر طبیعی ملی و چندین منطقه شکار ممنوع است که این استان را در زمره منحصربفرد ترین نقاط کشور به لحاظ تنوع گونه‌های جانوری و گیاهی قرار داده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha