۸ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۶
کد خبرنگار: 5472
کد خبر: 85184217
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ظرفیت کم نظیر ایلام برای تبدیل شدن به پایلوت کشوری گردشگری سلامت

ایلام - ایرنا - معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به ظرفیت های مرزی ایلام، گفت: استان ایلام ظرفیت تبدیل شدن به پایلوت کشوری در حوزه گردشگری سلامت را دارد.

عباس ملکی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: هم مرز بودن ایلام با عراق یکی از مهمترین ظرفیت های حوزه سلامت در استان است که نشان می دهد توانایی تبدیل شدن به پایلوت طرح گردشگری سلامت را در کشور دارد.

وی با اشاره به ضرورت توجه توجه ویژه ای به پروژه های حوزه سلامت این استان در دور دوم سفر رئیس جمهور به ایلام، افزود: گردشگری سلامت در استان نیازمند زیرساخت ها و امکانات لازم در بخش تجهیزات پزشکی و خدمات هتلینگ است.

معاون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام تاکید کرد: اولین قدم برای تبدیل شدن ایلام به پایلوت گردشگری سلامت در کشور، ایجاد یک بخش ویژه ( وی آی. پی) در یکی از بیمارستان های استان مثل بیمارستان رازی یا بیمارستان امام حسین (ع) مهران است.

ملکی یادآور شد: بیماران عراقی به دلیل فاصله کم مبادی خود به شهرهای استان ایلام حاضر به تردد در این استان برای دریافت خدمات پزشکی و سلامت هستند و گردشگری سلامت می تواند درآمد بسیار خوبی را نصیب استان کند.

وی اضافه کرد: گردشگری سلامت نیازمند توسعه بسیاری از زیرساخت های ایلام برای حضور بیماران عراقی است و لازم است در بحث اعتبارات به این بخش در دور دوم سفر رییس جمهور توجه ویژه شود.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به اینکه این دانشگاه هم اکنون ۱۸۰ دانشجوی خارجی دارد، افزود: از این تعداد ۹۰ دانشجو عراقی هستند، پیشنهاد می شود یک شاخه از دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در دانشگاه استان واسط عراق ایجاد می شود.

ملکی تصریح کرد: هم اکنون دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام در بین ۶۶ دانشگاه کشور در رتبه ۱۷ قرار دارد، همچنین این دانشگاه در رتبه ۱۵۱ دانشگاه های جوان جهان و در رتبه ۱۴۵ دانشگاه های آسیا قرار دارد.

وی گفت: رتبه بندی های جهانی و آسیایی دانشگاه علوم پزشکی ایلام بر اساس شاخص های آموزشی، پژوهشی و مقالات بوده است.

معاون تحقیقات و فناوری دانشگاه علوم پزشکی ایلام با اشاره به دیگر چالش های حوزه پزشکی در استان گفت: نیاز است در بحث مرکز پایش مرکز گرد و غبار نیز در سفر رئیس جمهور به استان مساعدت شود.

به گزارش ایرنا، استان ایلام با ۶۱۲ هزار نفر جمعیت در غرب ایران دارای ۴۲۰ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha