۸۰۰ میلیارد ریال برای گرمایش مدارس خراسان جنوبی هزینه شد

بیرجند - ایرنا - سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: در ۲ سال گذشته ۸۰۰ میلیارد ریال برای استانداردسازی تجهیزات گرمایشی مدارس و امکانات هنرستان‌های این استان هزینه شده است.

حامد رخسارپور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: با اجرای طرح استانداردسازی سامانه‌های گرمایشی و سرمایشی مدارس در ۹ سال گذشته تاکنون هشت هزار و ۶۴ کلاس درس استانداردسازی شده که شامل ۱۰۰ درصد کلاس‌های استان است.

وی اظهار کرد: افزایش قیمت‌های برآورد شده، تجهیز مدارس را با مشکل مواجه کرده با این حال کارها متوقف نشده و با جدیت ادامه دارد لذا امسال تجهیز مدارس استثنایی و هنرستان‌ها در اولویت نوسازی مدارس است.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: قیمت یک نیمکت ساده از ۱۵ میلیون ریال تا ۱۷ میلیون ریال متغیر است و اینها تجهیزات ساده‌ای هستند که برای مدارس می‌توان تهیه کرد و وقتی به تجهیزات پیشرفته‌تر می‌رسیم قیمت چند برابر می‌شود.

وی عنوان کرد: تعمیر و تجهیز در قالب اعتبارات استانی به صورت سالانه بوده که درصد تخصیص آن ۶۴ به ۳۶ است، حتی گاهی این درصد تغییر می‌کند اما در صورت لزوم می‌توانیم از سهم تجهیزات به تعمیرات اختصاص دهیم چون اولویت بیشتری دارد.

رخسارپور با بیان اینکه اعتبارات استانی کفاف تجهیز مدارس را نمی‌کند تصریح کرد: بدون اعتبارات ملی نمی‌توانستیم تجهیزات را تامین کنیم چرا که نیازهای مدارس بسیار زیاد است و باید برای همه آنها برنامه‌ریزی داشته باشیم.

وی افزود: سال قبل ۲ هزار و ۹۴۵ میلیارد ریال در قالب تجهیزات به مناطق ۱۱ گانه آموزش و پرورش استان اختصاص یافت و در توزیع اعتبارات مربوط به تجهیز، عدالت شرط اول است لذا در این حوزه جزیره‌ای عمل نمی‌کنیم.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: تجهیز همه مدارس به نحو احسن در برنامه قرار گرفته اما این اقدامات را با در نظر گرفتن بودجه تخصیص یافته و با اختصاص به همه مناطق انجام می‌دهیم.

وی بیان کرد: اعتبارات عمرانی این اداره سال گذشته در بخش ملی و استانی به بیش از سه هزار و ۱۷۰ میلیارد ریال رسید که نقش بسزایی در سرعت گرفتن اجرای پروژه‌ها داشته است.

رخسارپور گفت: تخریب و بازسازی بیش از چهار مدرسه تخریبی و مقاوم سازی یک مدرسه از عملکردهای سال گذشته بوده و امسال هم سه پروژه مقاوم سازی در دست اجرا است.

وی اضافه کرد: ۱۶۴ پروژه آموزشی شامل ۴۳۹ کلاس درس در این استان با زیربنای ۷۹ هزار متر مربع در حال اجرا است که تا شهریور امسال ۳۲ پروژه مدرسه‌سازی با ۶۳ کلاس درس و زیربنای هشت هزار و ۴۰۰ مترمربع در استان به بهره‌برداری می‌رسد.

سرپرست اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس خراسان جنوبی گفت: بیشترین کمبود زیرساخت آموزشی در خراسان جنوبی متعلق به شهرستان بیرجند و سپس طبس است که امیدواریم با همت خیرین، مشکلات و کمبودهای فضای آموزشی رفع شود.

وی بیان اینکه بیش از ۹۵ درصد پروژه‌های استان با مشارکت خیرین شروع شده است افزود: بیش از ۸۴ میلیارد تومان در بیست و پنجمین جشنواره خیرین مدرسه‌ساز تعهد داده شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha