۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 1163
کد خبر: 85184285
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اجرای پویش "همراهان سفر ایمن" ویژه اربعین در کردستان

سنندج- ایرنا- مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان گفت: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده و در راستای ایمنی‌ تردد زائران اربعین حسینی در استان،"طرح پویش همراهان سفر ایمن" ویژه اربعین اجرا خواهد شد.

فرزاد حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تجربه موفق اجرای این طرح در ایام نوروز و کاهش تصادفات رانندگی، پویش همراهان سفر ایمن در ایام اربعین با ارائه محتوای ویژه برای میزبانی از زائران اربعین اجرا می شود.

وی افزود: زوار اربعین حسینی برای کسب اطلاعات از آخرین وضعیت راهها می‌توانند از طریق سامانه‌های مختلف ۱۴۱ شامل اپلیکیشن ۱۴۱، سایت مرکز مدیریت راه‌ها، شماره پیامکی ۱۰۰۰۱۴۱ و تلفن پاسخگوی شبانه روزی ۱۴۱ اطلاعات کامل از مسیر مورد نظر را کسب کنند.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای کردستان در ادامه به سایر تمهیدات انجام شده برای ایام اربعین در استان اشاره کرد و ادامه داد: همچنین در راستای تسهیل تردد زائران و با توجه به اهمیت محورهای مواصلاتی ‌استان در ایام سفرهای اربعین حسینی (ع)، افزایش ایمنی جاده‌ها از ابتدای سالجاری در دستور کار قرار گرفته است.

وی اضافه کرد: اقداماتی همچون آشکارسازی، ایمن سازی نقاط پرتگاهی و رفع نقاط پرحادثه، ارتقای روشنایی، نصب انواع تابلو و علائم ایمنی، نصب و تعمیر حفاظ‌های ایمنی شامل گاردریل، هندریل و نیوجرسی و ایمن‌سازی تقاطع‌های همسطح و خط کشی محورها در حال اجرا است.

حسنی با اشاره به بازدید و نظارت مستمر از مجتمع‌‎‌های خدماتی رفاهی استان، گفت: مجتمع‌های خدماتی رفاهی از نظر وضعیت بهداشتی، نظافت محوطه و مناسب سازی فضاهای داخلی به ویژه نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی مورد بازدید و بازرسی قرار می‌گیرند و در صورت مشاهده هرگونه مشکل به آنها اخطار کتبی داده می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha