۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۰
کد خبرنگار: 936
کد خبر: 85184432
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 گرد و خاک مناطق مرکزی استان اصفهان را در بر می‌گیرد
عکس تزئینی است

اصفهان - ایرنا - کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان گفت: خیزش گرد و خاک و غبار آلودگی امروز به مناطق مرکزی استان، کلانشهر اصفهان و جنوب استان خواهد رسید و موجب کاهش کیفیت هوا و کاهش دید خواهد شد.

محمد رضا رفیعی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: وضعیت غبارآلودگی و کاهش دید تا فردا (دوشنبه) در استان ادامه خواهد داشت.

وی ادامه داد: وزش باد شدید در بسیاری از مناطق شرقی و شمالی استان از جمله کوهپایه، مورچه خورت و اردستان با سرعت ۶۴ کیلومتر بر ساعت گزارش شد و موجب خیزش گرد و خاک در این مناطق و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید شد.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان خاطرنشان کرد: آخرین نقشه‌های هواشناسی بیانگر تداوم استقرار جو به نسبت پایدار تا اواخر هفته بر روی استان است و در این مدت وضعیت جوی در بیشتر مناطق استان به‌صورت صاف، از بعدازظهر گاهی افزایش ابر و وزش باد به نسبت شدید و در نیمه شرقی و شمال استان گاهی شدید و همراه با گردوخاک محلی، کاهش دید و کیفیت هوا پیش بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: دمای صبح امروز شهر اصفهان هم ۳۱ درجه سانتی گراد است که نسبت به روز گذشته ۲ درجه خُنک‌تر شده است.

رفیعی بیان کرد: دمای کلان شهر اصفهان در گرم‌ترین ساعات شبانه روز گذشته به ۴۰ درجه سانتی گراد و در خنک‌ترین ساعات به ۲۳ درجه سانتی گراد رسید.

وی گفت: کاشان با دمای ۴۴ و بویین و میاندشت با دمای ۱۷ درجه سانتی گراد بالای صفر گرم‌ترین و خنک‌ترین نقاط استان در شبانه روز گذشته بودند.

کارشناس پیش بینی اداره کل هواشناسی اصفهان، برای کلانشهر اصفهان در روز دوشنبه (فردا)، هوای صاف تا قسمتی ابری وغبارمحلی از بعدازظهر گاهی وزش باد به نسبت شدید در نیمه شرقی و شمال گاهی شدید و همراه با گردوخاک و برای روز سه شنبه، هوای صاف تا قسمتی ابری گاهی وزش باد به نسبت شدید، در نیمه شرقی و شمال گاهی همراه با گردوخاک پیش بینی کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha