۶ روستای خراسان جنوبی به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

بیرجند - ایرنا - مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی گفت: با اجرای سه سایت جدید تلفن همراه، ۶ روستای دیگر استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی، مصطفی بهی روز یکشنبه افزود: در ادامه طرح توسعه شبکه ملی اطلاعات، سه سایت جدید تلفن و اینترنت پرسرعت همراه در روستاهای چهکند مود شهرستان سربیشه و کجی سفلی و خواجه منجیکوه شهرستان نهبندان راه اندازی شد.

وی گفت: با اجرای این سایت‌ها ۶ روستای دیگر استان با جمعیت ۲۵۰ خانوار از پوشش تلفن و اینترنت پرسرعت همراه بهره‌مند شدند.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات خراسان جنوبی تصریح کرد: اعتبار هزینه شده برای اجرای این سایت‌ها هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال از محل منابع طرح توسعه ارتباطات روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات بوده و در شبکه ایرانسل اجرایی شده‌ است.

وی افزود: روند توسعه شبکه ملی اطلاعات در روستاهای استان ادامه دارد و به زودی با نصب تجهیزات ارتقای ۱۰ سایت تلفن همراه که به تازگی وارد استان شد، پوشش اینترنت پرسرعت همراه نیز در روستاهای تحت پوشش این سایت‌ها برقرار می‌شود.

دسترسی مردم در مناطق روستایی و محروم به شبکه ملی اطلاعات در دولت سیزدهم رشد قابل توجهی داشته است و در حال حاضر بیش از ۸۰ درصد روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه ملی اطلاعات متصل هستند.

طبق آخرین آمار در خراسان جنوبی هزار و ۷۷۶ آبادی دارای سکنه وجود دارد که ۹۱۸ روستا با جمعیت بالای ۲۰ خانوار است و اتصال روستاهای بالای ۲۰ خانوار به شبکه ملی اطلاعات در اولویت است البته روستاهای مجاور نیز از نصب و ارتقای سایت‌های ارتباطی بهره‌مند می‌شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha