۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۳
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85184448
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میزان خرید تضمینی گندم از کشاورزان استان زنجان به ۴۰۰ هزار تن می‌رسد

زنجان - ایرنا - رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان گفت: با توجه به روند برداشت گندم از اراضی زیرکشت این محصول در استان پیش بینی می شود طی سال زارعی جاری بیش از ۴۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان به صورت تضمینی خرید شود.

روح الله حسنی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا سطح زیر کشت گندم در سال زراعی جاری را بیش از ۳۱۰ هزار هکتار ذکرکرد و افزود: حدود ۳۰۰ هزار هکتار از این میزان سطح زیرکشت شامل گندم دیم و مابقی آبی است.

وی با بیان اینکه از ابتدای برداشت گندم (اول تیرماه) در مناطق مختلف استان تاکنون بیش از ۲۰۰ هزار تن محصول مازاد بر نیاز از سوی ۴۰ مرکز خرید، از کشاورزان خریداری شده است، اظهار داشت: این میزان گندم خرید شده نیمی از محصول تولید شده است و کار برداشت همچنان ادامه دارد.

حسنی خاطرنشان کرد: تولید گندم در استان امسال ۳۰ درصد بیشتر از میزان سال گذشته است که بیشترین میزان تولید نیز مربوط به شهرستان خدابنده است.

وی زمان و پراکنش مناسب بارشها، اجرای طرح جهش تولید در دیمزارها، تامین نهاده های مورد نیاز، استفاده از بذرگواهی شده و سالم، مبارزه بهنگام با آفت سن گندم و برگزاری دوره های آموزشی و ترویجی را از عمده دلایل افزایش تولید گندم در گندمزارهای استان ذکرکرد.

رییس سازمان جهادکشاورزی استان زنجان تصریح کرد: محصول گندم تولیدی در زمین های کشاورزی استان با استفاده از تجهیزات کمباین و دیگر ادوات کشاورزی برداشت می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha