۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبرنگار: 2204
کد خبر: 85184474
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کیفیت هوای بیرجند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۰۴
کد خبر: 85184474
کیفیت هوای بیرجند در وضعیت قابل قبول قرار گرفت

بیرجند - ایرنا - مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان جنوبی گفت: کیفیت هوای شهرستان بیرجند براساس شاخص لحظه‌ای در وضعیت قابل قبول قرار دارد.

اسدالله حاتمی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: براساس داده‌های ایستگاه‌های پایش کیفی هوا در ساعت ۱۰ امروز، بیرجند با شاخص ۷۹، سرایان ۶۹ و زیرکوه ۶۵ در شرایط قابل قبول است.

وی گفت: کیفیت هوای شهرستان نهبندان نیز با شاخص ۱۵۴ در وضعیت ناسالم قرار دارد.

کیفیت هوا براساس شاخص ۵۱ تا ۱۰۰ در وضعیت قابل قبول است که در این شرایط افراد خیلی حساس در صورت امکان باید فعالیت‌های طولانی یا سنگین را کاهش دهند.

همزمان با وزش باد شدید و تقویت بادهای ۱۲۰ روزه از تیر ماه تاکنون کیفیت هوا در بیرجند و اغلب شهرستان‌های خراسان جنوبی کاهش یافته به طوری که هوای مرکز استان طی روزهای متوالی ناسالم بوده و در وضعیت خطرناک نیز قرار گرفته است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و در حال حاضر پنج ایستگاه پایش کیفی هوا در این استان فعال است که ۲ ایستگاه در بیرجند و در شهرستان‌های نهبندان، سرایان و زیرکوه هر کدام یک ایستگاه سنجش وجود دارد.

بنار اعلام اداره کل هواشناسی خراسان جنوبی وزش باد شدید کماکان در منطقه ادامه دارد و تا پایان هفته جاری توفان گرد و خاک در اغلب نقاط استان پیش بینی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha