۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85184607
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بانوی مشهدی با اهدای عضو نام خود را جاودانه کرد

۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۵
کد خبر: 85184607
بانوی مشهدی با اهدای عضو نام خود را جاودانه کرد

مشهد-ایرنا-مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: اهدای عضو بانوی مرگ مغزی مشهدی موجب نجات و ادامه زندگی ۶ بیمار نیازمند به عضو شد و نام او را جاودانه کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از از پایگاه خبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر ابراهیم خالقی روز یکشنبه افزود: در هزار و سیصد و چهل و سومین عمل اهدای عضو از اهدا کننده مرگ مغزی، کبری علیمردان ۵۶ ساله که از بیمارستان قائم (عج) به واحد فراهم آوری اعضای پیوندی در مرکز پیوند اعضای دانشگاه مشهد معرفی شد پس از دریافت رضایت از خانواده اش، تحت عمل جراحی اهدای عضو قرار گرفت.

وی ادامه داد: کلیه های زنده یاد کبری علیمردان در بیمارستان منتصریه به مردی ۵۸ ساله ساکن سبزوار و مردی ۵۹ ساله ساکن مشهد که سالها از نارسایی کلیه رنج می بردند و با دیالیز تحت درمان بودند اهدا و پیوند شد.

مسوول واحد فراهم آوری اعضای پیوندی دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کبد مرحومه علیمردان نیز در بیمارستان منتصریه به مردی ۴۲ ساله ساکن خواف پیوند شد.

خالقی افزود: قرنیه های آن مرحومه نیز برای پیوند به بانک چشم دانشگاه علوم پزشکی مشهد و قسمتی از پوست ایشان برای پیوند به بیماران بخش سوختگی بیمارستان امام رضا(ع) مشهد ارسال شد.

واحد پیوند اعضا از بیماران مرگ مغزی دانشگاه علوم پزشکی مشهد که شمال شرق کشور را زیر پوشش دارد از سال ۱۳۸۰ فعالیت خود را آغاز کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha