۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۰۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85184678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۵۴ حلقه چاه بخش‌های صنعت و خدمات شاهرود به کنتور هوشمند مجهز شد

سمنان- ایرنا- معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان گفت: شهرستان شاهرود ۸۰ حلقه چاه در بخش‌های صنعت و خدمات دارد که ۵۴ حلقه به کنتور هوشمند مجهز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حمید احسانی روز یکشنبه در نشستی افزود: شهرستان شاهرود در مجموع ۷۲۴ حلقه چاه آب فعال برقی دارد که مشمول نصب کنتور هوشمند است.

وی یادآور شد: از این تعداد ۸۰ حلقه مربوط به بخش صنعت و خدمات است که ۵۴ حلقه معادل ۶۸ درصد به کنتور هوشمند مجهز شده است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری شرکت آب منطقه‌ای سمنان اضافه کرد: از مجموع ۸۰ حلقه چاه آب برقی فعال در بخش صنعت و خدمات، تعداد ۵۸ چاه سهم بخش صنعت است که ۴۳ حلقه از این چاه‌ها کنتور هوشمند دارند و در مجموع ۲۲ حلقه چاه برقی فعال در شهرستان شاهرود نیز مربوط به حوزه خدمات است که نیمی از این چاه‌ها یعنی ۱۱ حلقه به کنتور هوشمند تجهیز شده است.

۵۴ حلقه چاه بخش‌های صنعت و خدمات شاهرود به کنتور هوشمند مجهز شد

نگاهی به وضعیت آبی شاهرود

شهرستان شاهرود ۳۲۰ لیتر بر ثانیه در زمان اوج مصرف کمبود آب دارد، و کسری مخزن شهر شاهرود ۲۰۰ لیتر بر ثانیه و پنج شهر دیگر ۳۵ لیتر برثانیه و روستاهای این شهرستان ۸۵ لیتر بر ثانیه است.

انتقال آب از سد کالپوش و چشمه سارهای منطقه قطری به عنوان تامین آب پایدار برای شهرستان شاهرود از سال‌ها پیش در دستور کار بوده است، اما هر کدام به دلایلی متوقف شده است.

هم اکنون تامین آب آشامیدنی در شهرستان شاهرود از منابع آب‌های زیرزمینی و چاه‌ها انجام می‌شود و هر ساله برای دستیابی به آب باید چاه‌های عمیق‌تری حفر شود که این امر موجب شده از کیفیت آب آشامیدنی کاسته شود.

به گفته کارشناسان بیشترین میزان مصرف آب در بخش کشاورزی و صنعت استفاده می‌شود این درحالی است که می‌توان از تصفیه فاضلاب شهری برای بخش کشاورزی و صنعت بهره برد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha