۸ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۵
کد خبرنگار: 1180
کد خبر: 85184737
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان: افراد دارای مهارت هیچگاه بیکار نخواهند بود

اهواز- ایرنا- مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان با تاکید بر اینکه افراد دارای مهارت هیچگاه بیکار نخواهند بود گفت: امسال یکهزار فرصت شغلی بدون دریافت اعتبار در استان توسط این اداره ایجاد می‌شود.

به گزارش ایرنا شهرام مولایی هزاروندی روز یکشنبه در نشست اتاق خبر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان که به مناسبت هفته ملی مهارت در محل این اداره کل برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته ۳۰ هزار میلیارد ریال به بخش اشتغال استان اختصاص یافت که از این مبلغ تنها ۴۰ میلیارد ریال به اداره کل فنی و حرفه‌ای استان پرداخت شد.

وی با ابراز گله‌مندی از میزان اعتباری پایینی که به حوزه مهارت آموزی اختصاص می‌یابد ادامه داد: موضوع مهارت آموزی یکی از مهم‌ترین راهکارهای ایجاد اشتغال است که نیاز به تامین مالی دارد.

مولایی هزاروندی افزود: ۹۲ درصد اعتبارات کشور به آموزش رسمی اختصاص داده می‌شود که هشت درصد از این مبلغ به حوزه مهارت آموزی تعلق می‌گیرد و از این میزان نیز تنها یک درصد از آن به فنی و حرفه‌ای پرداخت می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه باید برای ایجاد اشتغال به فنی و حرفه ای توجه بیشتری شود گفت: این میزان اعتبار اختصاصی به فنی و حرفه‌ای بسیار اندک است و برای توسعه مهارت آموزی نیاز به همراهی دستگاه‌های مختلف است.

راه اندازی طرح نهضت مهارت آموزی در خوزستان

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان با اشاره به راه اندازی طرح نهضت مهارت آموزی در استان بیان کرد: این طرح سه پازل دارد که شامل فنی و حرفه ای ،دانشگاه و صنایع است که تحقق چشم اندازهای تعریف شده در این زمینه منوط به ارتباط موثر و مفید بین بخش های مذکور است.

مولایی هزاروندی ادامه داد: کاهش نرخ بیکاری و کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف اجرایی شدن این‌ نهضت است.

وی با تاکید بر اینکه صنایع در استان ظرفیت بسیار بالایی برای پرورش نیروی ماهر دارند افزود: ۵۰ مرکز دولتی و یکهزار و یکصد آموزشگاه خصوصی در استان فعال هستند.

مدیر کل فنی و حرفه ای خوزستان: افراد دارای مهارت هیچگاه بیکار نخواهند بود

مولایی هزاروندی افزود: امسال ۱۷ میلیون نفر ساعت آموزش مهارتی ارائه شد که ۹۵ درصد آموزش در بخش غیر دولتی انجام شد.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان ادامه داد: آموزش مهارت به ۱۹ گروه هدف برای امسال در خوزستان برنامه ریزی شده که از جمله این گروه‌ها می توان به زنان خانه‌دار، دانش آموزان، فارغ التحصیلان ، زندانیان و عشایر اشاره کرد.

وی با اشاره به اینکه فردی که مهارت دارد هیچگاه بیکار نخواهند بود افزود: مهارت‌هایی که در فنی و حرفه‌ای آموزش داده می‌شود با صرف کمترین هزینه تبدیل به فرصت شغلی می‌شود.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای خوزستان اظهار کرد: صنایع بسیار قدرتمندی در استان وجود دارد که می توانند برای پرورش نیرو گام بردارند، مراکز جوار کارگاهی از جمله طرح‌هایی است که به صنایع برای ارائه آموزش به جوانان پیشنهاد شده است.

اجرای طرح خادم‌یار امام حسین (ع) در خوزستان

مولای هزاروندی با بیان اینکه در مراسم پیاده روی اربعین امسال طرح خادم‌یار امام حسین (ع) از سوی این اداره کل اجرا می‌شود افزود: در قالب این طرح افراد دارای مهارت برای کمک و ارائه خدمات رایگان به زائران حسینی دعوت شده‌اند.

وی گفت: همچنین طبق رایزنی که با مساجد انجام شده در نظر داریم که مهارت آموزی را در مساجد انجام دهیم.

مولایی هزاروندی با بیان اینکه بخش دولتی در ایجاد اشتغال موفق نبوده است اظهار کرد: از سال ۹۱ اجازه جذب یک نفر مدرس به فنی و حرفه‌ای داده نشده که این موضوع یکی از مشکلات اساسی این دستگاه است.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه ای خوزستان با بیان اینکه سهمی در اعتبارات استان برای تامین تجهیزات کارگاهی فنی و حرفه‌ای اختصاص نمی یابد بیان کرد: بیش از ۱۲ سال است که تجهیزات به‌روز در کارگاه های فنی و حرفه ای استان خریداری نشده است.

وی با بیان اینکه ۲۶ طرح برای ایجاد اشتغال در استان در نظر داریم ادامه داد: از جمله این طرح‌ها می‌توان به ایجاد آموزشگاه آزاد، توسعه آموزش تعمیر کولر و در روستاها نیزحرفه آموزی مشاغل و صنایع دستی بومی اشاره کرد.

مولایی هزاروندی با بیان اینکه آموزش مهارت به سربازان وظیفه یکی از اولویت‌های این اداره کل است افزود: با این اقدام سربازان بعد از اتمام دوره سربازی می‌توانند با سرعت بیشتری صاحب شغل شوند.

مولایی هزاروندی بیان کرد: خوزستان رتبه نخست کشور در بخش مهارت آموزی به سربازان را کسب کرده است وامسال در نظر داریم به یکهزار سرباز آموزش مهارتی بیاموزیم.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با بیان اینکه بیکاری عامل افزایش بزهکاری می‌شود ادامه داد: ایجاد مرکزی مهارتی در زندان مرکزی اهواز با یکهزار زندانی یکی از اقدامات موثری برای کاهش آسیب‌های اجتماعی است.

وی از بهره برداری این مرکز در هفته دولت افتتاح خبر داد و گفت: آموزش مهارت به زندانیان باعث می‌شود تا فرد زندانی بعد از آزادی فرصت شغلی داشته باشد.

مولایی هزاروندی در ادامه با اشاره به طرح اوقات فراغت این اداره کل افزود: امسال در طرح اوقات فراغت برای دانش آموزان استان کلاس‌های آموزشی برپا شد و ۶ هزار دانش آموز از این دوره‌ها بهره‌مند شدند.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان با اشاره به مسابقه ملی کارگری اظهارکرد: اداره کل فنی و حرفه‌ای خوزستان در اعزام 44 کارگر ماهر به این مسابقه رتبه نخست کشور را کسب کرده است.

هفته ملی مهارت از تاریخ ششم تا سیزدهم مردادماه نامگذاری شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha