تحقق ۱۰۰ درصدی مصوبات سفر رییس‌جمهور به فارس در حوزه آب و فاضلاب

شیراز-ایرنا- مدیرعامل شرکت آبفا فارس گفت: طرح‌های آب و فاضلاب مصوب سفر رییس‌جمهور به استان بطور کامل اجرا شده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی شرکت آبفا فارس، علی‌جان صادق پور یکشنبه افزود: پس از پایان سفر رییس جمهور و هیات دولت، در شرکت آبفا استان کارگروهی تخصصی متشکل از مدیرعامل و جمعی از متخصصان حوزه آب و فاضلاب به منظور پیگیری و تحقق مصوبات این سفر تشکیل و این کارگروه مکلف به ارایه گزارش پیشرفت کار طبق برنامه زمانبندی شد.

وی با بیان اینکه در پرتو کار و تلاش مضاعف و برنامه مدون خوشبختانه ۱۰۰ درصد مصوبات دور اول سفر رییس جمهور به فارس اجرایی شده است، گفت: در سفر نخست رییس جمهور و هیات دولت به استان، در حوزه آب و فاضلاب، پروژه‌های مهم و اثرگذاری تصویب و ابلاغ شد.

مصوبات سفر رییس‌جمهور به فارس در حوزه آب و فاضلاب آماده افتتاح شد

مدیرعامل شرکت آبفا فارس یادآور شد: این طرح ها شامل اجرای طرح‌های آبرسانی در شهرستان‌های مرودشت، استهبان، سرچهان، کازرون و نی ریز با صرف اعتباری افزون بر ۹۰۰ میلیارد ریال است.

صادق پور افزود: در بخش فاضلاب نیز ۲ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال به منظور اجرای پروژه‌هایی در هفت شهر استان شامل اختصاص هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل طرح‌های فاضلاب از محل سهم دولت جمهوری اسلامی در تفاهمنامه همکاری با بانک توسعه اسلامی به منظور ایجاد تأسیسات جمع آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب در ۶شهر نی‌ریز، داراب، فیروزآباد، سپیدان، آباده و فسا و اختصاص ۲۰۰ میلیارد ریال برای تکمیل تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون پیش بینی شده بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در اجرای کامل این پروژه‌ها در زمان مطلوب موفق بوده‌ایم.

سه تصفیه خانه روستایی در فارس به زودی گشایش می‌یابد

مدیرعامل شرکت آبفا فارس همچنین از گشایش سه تصفیه خانه فاضلاب روستایی در این استان در آینده نزدیک خبر داد.

صادق پور اظهارکرد: طی ۲ سال اخیر تلاش‌های جدی در جهت تسریع عملیات اجرایی و تکمیل طرح های فاضلاب شهری و روستایی در استان و همچنین انعقاد تفاهمنامه‌های همکاری با صنایع بزرگ با موضوع فروش پساب و توسعه طرح های فاضلاب صورت گرفته است که منتج به نتایج قابل ملاحظه و دستاوردهای مطلوبی شده است.

وی اهم این دستاوردها را تکمیل و بهره‌برداری از مدول اول تصفیه خانه فاضلاب شهر کازرون که سال ها به دلیل عدم تأمین اعتبار مورد نیاز متوقف شده بود عنوان کرد و گفت: افزون بر این، جهش‌های قابل توجهی در عملیات اجرایی طرح‌های فاضلاب در حال اجرا در شهرها و روستاهای منتفع صورت گرفته است که پیشرفت فیزیکی طرح‌های فاضلاب در سه روستای شهیدآباد (شهرستان خرم بید) ، امیرآباد کافتر و شهرمیان(اقلید) را می توان نام برد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس در تشریح مشخصات فنی و پیشرفت فیزیکی طرح های فاضلاب در این سه روستا، گفت: پکیج فاضلاب روستای شهیدآباد شهرستان خرم بید شامل احداث تصفیه خانه با ظرفیت تصفیه ۱۴۰متر مکعب در شبانه روز با فرآیند تصفیه IFAS و اجرای ۲۰۰ مترخط انتقال و ۶هزار و ۳۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب است که در مجموع ۹۲ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با اتمام عملیات و بهره‌برداری از آن حدود ۵۵۰ نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

صادق پور، مشخصات فنی و میزان پیشرفت فیزیکی طرح فاضلاب روستای امیرآباد کافتر شهرستان اقلید را نیز تشریح کرد و افزود: این طرح که در مجموع ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، شامل تصفیه خانه فاضلاب با ظرفیت تصفیه ۲۲۰ متر مکعب در شبانه روز با فرآیند تصفیه IFAS و اجرای ۳۰۰ مترخط انتقال و ۱۳هزار و ۲۰۰ متر شبکه جمع آوری فاضلاب است که با بهره‌برداری از آن قریب به یک هزار و ۶۳۰ نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

وی در خصوص طرح فاضلاب شهر میان شهرستان اقلید نیز اظهار کرد: طرح فاضلاب شهرمیان شامل نصب پکیج با ظرفیت تصفیه ۳۳۰ متر مکعب در شبانه روز با فرآیند تصفیه MBBR ، اجرای ۳۰۰ مترخط انتقال و ۱۴ هزار متر شبکه جمع آوری فاضلاب است که افزون بر ۹۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و با اتمام و بهره برداری از آن حدود یک هزار و ۳۴۰ نفر از مزایای آن بهره مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس همچنین ضمن قدردانی از اقدامات دولت سیزدهم در حوزه آب و فاضلاب، گفت: هم اکنون تعداد هشت شهر و سه روستای استان از خدمات جمع آوری و دفع بهداشتی فاضلاب برخوردار هستند و طرحهای توسعه و تکمیل شبکه‌های جمع‌آوری ، خطوط انتقال و تصفیه‌خانه فاضلاب در ۶ شهر دیگر در حال اجرا است.

صادق پور در تشریح سیاست های شرکت آبفا فارس در بهره‌مندی از منابع مالی غیردولتی و استفاده از ظرفیت بخش خصوصی نیز افزود: یکی از سیاست های مدیریت ارشد استان که با پیگیریهای شرکت آبفا فارس نتایج مثبتی در پی داشته است، مشارکت صنعت از محل تعهدات اجتماعی در اجرای طرح های زیست محیطی شامل اجرای تأسیسات و شبکه های فاضلاب است.

وی ادامه داد: برای تحقق این امر مذاکرات، مکاتبات و جلسات متعددی با صنایع داشته‌ایم و خوشبختانه برخی از این تلاش‌ها منتج به انعقاد تفاهمنامه همکاری با صنایع و حصول نتیجه مطلوب بوده است.

مدیرعامل شرکت آبفا فارس، انعقاد تفاهمنامه واگذاری پساب تصفیه.خانه فاضلاب شهر نی‌ریز به مجتمع فولاد غدیر نی ریز را اتفاقی مثبت و الگویی مناسب برای دیگر شهرها به ویژه شهرهای برخوردار از تصفیه خانه فاضلاب در استان دانست و اظهار کرد: این تفاهمنامه که در برخی شهرهای دیگر نظیر اقلید، استهبان، نورآباد، کازرون و آباده که تصفیه‌خانه فاضلاب فعال دارند نیز اجرا یا در آستانه انعقاد است و در شهرهای دیگری از قبیل داراب ، فیروزآباد، سپیدان و فسا که تصفیه‌خانه فاضلاب آنها در حال احداث است نیز در حال پیگیری است.

صادق پور با اشاره به اینکه می‌توان به منظور توسعه طرح‌های جمع‌آوری و دفع بهداشتی فاضلاب در شهرهای استان با صنایع محلی همکاری دوسویه ایجاد کرد، گفت: این شرکت آماده انعقاد تفاهمنامه همکاری با صنایع مختلف در استان و ایجاد قراردادهای تأمین مالی از قبیل بیع متقابل به منظور احداث تصفیه‌خانه‌ها و اجرای شبکه‌های جمع آوری فاضلاب است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha