حماس: نشست مصر فرصتی برای تدوین برنامه جامع / تشکیلات خودگردان زندانیان سیاسی را آزاد کند

تهران-ایرنا- همزمان با آغاز نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی در شهر جدید «العلمین» مصر، «حازم قاسم» سخنگوی جنبش مقاومت اسلامی(حماس) تاکید کرد که این نشست فرصتی برای تدوین یک برنامه جامع ملی و مقابله با اشغالگری یک ضرورت ملی و سیاسی است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا از خبرگزاری اسپوتنیک، سخنگوی حماس در این باره گفت: حماس از هر فرصتی برای گفت‌وگو با همه طرف‌های فلسطینی در راستای تدوین یک موضع ملی واحد استفاده می‌کند و همواره برای رسیدن به وحدت ملی در چارچوب منافع فلسطین حرکت کرده است.

وی افزود: هدف اصلی این است که بتوانیم طرحی واحد برای مقابله با جنایات و تجاوزگری‌های اشغالگران تدوین کنیم و حماس معتقد است که شانس واقعی برای موفقیت نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی وجود دارد.

قاسم با اشاره به اینکه حماس تمام تلاش خود را برای موفقیت و تدوین یک برنامه ملی جامع برای مقابله با اشغالگری رژیم صهیونیستی به کار خواهد گرفت، تاکید کرد: اقدام واحد برای مقابله با اشغالگری یک ضرورت ملی و سیاسی است.

سخنگوی حماس در ادامه از تشکیلات خودگردان فلسطین خواست تا همه زندانیان سیاسی را آزاد کند.

وی در این باره تاکید کرد: بازداشت سیاسی یک اشتباه ملی و یک جنایت اخلاقی است.

نشست دبیران کل گروه‌های فلسطینی امروز (یکشنبه) در حالی در شهر العلمین مصر آغاز شده که سه گروه مبارز فلسطینی از جمله جنبش جهاد اسلامی این نشست را به خاطر آزاد نشدن مبارزان این جنبش از سوی تشکیلات خودگردان فلسطین تحریم کرده و حمایت جبهه خلق از موضع این جنبش باعث درگیری لفظی با جنبش فتح شده است.

تشکیلات خودگردان همچنان به جنایت‌های خود در بازداشت رهبران و اعضای جنبش جهاد اسلامی فلسطین در کرانه باختری ادامه می‌دهند.

برخی از مبارزان فلسطینی مانند مراد ولید ملاشیه (۳۴ساله) و محمد ولید براهمه (۳۷ساله) از جنین علیرغم صدور حکم دادگاه مبنی بر آزادی فوری آن‌ها همچنان در زندان به سر می‌برند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha