۸ مرداد ۱۴۰۲، ۲۲:۴۴
کد خبر: 85185085
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تاکید استاندار یزد بر عدالت آموزشی در انتخاب رشته تحصیلی

یزد– ایرنا - استاندار یزد گفت: باید شرایطی فراهم شود که دورترین نقاط استان نیز بتوانند از مراکز مشاوره انتخاب رشته کنکور استفاده کرده و عدالت آموزشی برقرار باشد.

به گزارش ایرنا، مهران فاطمی یکشنبه شب در شورای آموزش و پرورش استان یزد ،افزود: سه انتخاب مهم در زندگی انسان است که اولین انتخاب در دین و عقیده و دومین انتخاب رشته تحصیلی و شغل و سومین انتخاب نیز انتخاب همسر است.

وی ادامه داد: صدها انتخابی که در طول زندگی هر شخصی وجود دارد، این سه انتخاب سرنوشت ساز، بسیار مهم و اثر گذار و دو انتخاب آن در زمانی است که مربوط به آموزش و پرورش بوده و ما نسبت به این مسئله باید پاسخگو باشیم.

رییس شورای آموزش و پرورش استان یزد گفت:مسئله مشاوره و هدایت تحصیلی بعنوان یک دستور کار مجزا باید در این شورا مطرح و تصمیم گیری شود؛ همچنین پایگاه های مشاوره آموزش و پرورش بعنوان مطمئن ترین پایگاه های مشاوره از لحاظ کمیت و کیفیت و توزیع جغرافیایی باید ایجاد شود.

فاطمی ادامه داد: فرمانداران شهرستان ها به عنوان روسای شورای آموزش و پرورش شهرستان باید بهترین مکان و امکانات را در شهرستان ها به مدت یک هفته فراهم کنند تا مشاوران مستقر شده و نسبت به راهنمایی و انتخاب رشته دانش آموزان اقدام کنند.

استاندار یزد گفت: شورای آموزش و پرورش محلی برای تصمیم گیری است و فعالیت کارشناسی باید در کارگروه های ذیل این ستادها انجام شده و سپس در این شورا تصمیم گیری است.

علی اکبر عزیزی معاون سیاسی،امنیتی و اجتماعی استاندار یزد نیز در این نشست گفت: عدالت آموزشی باید به گونه ای باشد که در دورترین نقاط استان نیز دانش آموزان بتوانند از مشاوره استفاده کنند همچنین تصمیمات نیز به گونه ای باشد که از استرس خانواده ها کاسته و در راستای کمک به آنها باشد.

محمد کاظم رحیمی نژاد مدیرکل آموزش و پرورش استان یزد نیز در این نشست گفت: ۱۵ هزار و ۱۰۳ نفر در آزمون سراسری امسال ثبت نام کردند و این آمار نسبت به سال قبل که ۲۰ هزار و ۲۳۷ نفر بود ، کاهش ۲۵ درصدی دارد همچنین ۹ هزار و ۴۲۰ نفر از این آمار در حوزه مرکز استان و شهر یزد بوده اند.

در این نشست گزارشی از اقدامات آموزش و پرورش در زمینه انتخاب رشته آزمون سراسری ارائه گردید و بعد از تبادل نظر تصمیمات لازم اتخاذ شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha