آذربایجان‌غربی رتبه هشتم اعتبارات عمرانی کشور را دارد

مهاباد - ایرنا - کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی گفت: این استان از حیث اختصاص اعتبارات عمرانی در بین استان‌های کشور در رتبه هشتم قرار گرفته است.

حسن اصغرزاده روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: مجموع اعتبارات عمرانی آذربایجان غربی در سال جاری از محل اعتبارات تملک دارایی‌های سرمایه‌ای، ردیف‌های قانون استفاده متوازن از امکانات کشور، سه درصد نفت و گاز و ۲۷ صدم درصد مالیات بر ارزش افزوده به بیش از ۴۲ هزار و ۱۱۰ میلیارد ریال رسیده است.

وی با بیان اینکه اعتبارات عمرانی استان نسبت به پارسال حدود ۵۳ درصد افزایش یافته است، افزود: این اعتبارات با اولویت پروژه‌های با پیشرفت فیزیکی بالاتر، تکمیل طرح‌های نیمه تمام و پروژه‌های محرک توسعه استان اختصاص خواهد یافت.

کارشناس سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان‌غربی گفت: طبق برآوردهای انجام شده بیش از ۱۹۰ هزار میلیارد ریال برای جبران عقب ماندگی استان و رسیدن به میانگین کشوری در شاخص‌های مختلف مورد نیاز است.

اصغرزاده اضافه کرد: سال گذشته ۷۶ درصد اعتبارات ابلاغی این استان شامل ۲۶ هزار و ۲۷۰ میلیارد ریال تخصیص یافت و بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شد.

وی ادامه داد: از مجموع اعتبارت تخصیص یافته سال قبل بخش عمده آن شامل ۲۲ هزار و ۷۴۰ میلیارد ریال نقدی و بقیه اسناد خزانه بوده است.

آذربایجان‌غربی از نظر جمعیت در ردیف ۱۰ استان پرجمعیت کشور است طبق سرشماری سال ۱۳۹۵ جمعیت استان، سه‌ میلیون و ۲۶۵ هزار و ۲۱۹ نفر اعلام شد و اکنون دارای ۲۰ شهرستان است و ارومیه، خوی و بوکان در رده‌های اول تا سوم از نظر جمعیت قرار دارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha