تازه‌نفس‌ها به خط می‌شوند/ دریافت مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید برای زاهدان

زاهدان- ایرنا- ۵۰۰ دستگاه تاکسی به‌ منظور تجهیز ناوگان حمل‌ و نقل عمومی و با هدف رضایتمندی شهروندان به‌زودی از سوی شهرداری زاهدان مرکز سیستان و بلوچستان به ناوگان شهری اضافه می‌شود که این نوید ،تقویت حمل و نقل عمومی و افزایش رضایتمندی مردم را در پی خواهد داشت.

به گزارش ایرنا، حمل‌ونقل آسان و رسیدن به مقصد بدون دغدغه یکی از مهمترین نیازهای اقشار جامعه است و در صورت تأمین‌نشدن این نیاز، مشکلات بسیاری برای افراد جامعه به‌ویژه در ارتباطات روزانه با دیگران ایجاد می‌کند.

تردد آسان و به‌موقع رسیدن به مقصد زمینه آرامش خاطر و انجام فعالیت‌های روزانه را برای افراد به دنبال دارد و نتیجه اصلی آن موفقیت جامعه است؛ چرا که جامعه‌ای می‌تواند در عرصه‌های مختلف پیشرفت کند که افراد آن فرصت‌ها را غنیمت شمرده و از زمان به بهترین شکل بهره گیرند.

هم‌زمان با افزایش جمعیت و پرتردد شدن خیابان‌ها نیاز به حمل‌ونقل عمومی سریع، ایمن و مطمئن بیش از گذشته احساس می‌شود؛ اما مشکل از آنجا آغاز می‌شود که شهروندان برای استفاده از ناوگان حمل‌ونقل عمومی با تاکسی‌ها و اتوبوس‌های فرسوده مواجه می‌شوند یا اینکه وقت زیادی از زمان روزانه خود را برای جابه‌جایی با این وسایل نقلیه می‌گذرانند.

در این زمینه اکثر شهروندان زاهدانی برای انجام سفرهای درون‌شهری خود از وسایل حمل‌ونقل عمومی همچون اتوبوس و تاکسی استفاده می‌کنند و انتظار آنان سرویس‌دهی مطلوب با ناوگانی جوان، پویا و بدون معطلی است، درحالیکه تردد تعدادی از تاکسی‌های فرسوده در خیابان‌های شهر نه‌تنها شهروندان بلکه رانندگان این تاکسی‌‎ها را می‌آزارد که در این راستا متولیان امر باید درصدد نوسازی و بهسازی این ناوگان باشند.

تازه‌نفس‌ها به خط می‌شوند/ دریافت مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید برای زاهدان

گلایه زاهدانی‌ها از فرسودگی ناوگان حمل‌ونقل عمومی

کمبود شدید تاکسی و اتوبوس و فرسودگی بخش زیادی از ناوگان حمل‌ونقل عمومی در شهر زاهدان، سبب ایجاد مشکلات زیادی برای شهروندان شده است.

موسی بزی یکی از شهروندان در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا از نبود تاکسی در مسیرهای پرتردد شهر گلایه داشته و خواستار بهبود خدمات ارائه شده به شهروندان شد و گفت: در این گرمای طاقت‌فرسا وجود ناوگان حمل‌ونقل عمومی مناسب و کولر دار نیازی جدی و ضروری به شمار می‌رود این در حالیست که کلان‌شهر زاهدان با جمعیت روزافزون ناوگان کم و فرسوده مواجه است.

وی تأکید کرد: مسوولان برای رفت‌وآمد مردم را به استفاده از ناوگان عمومی توصیه می‌کنند، اما لازمه این امر بروز بودن ناوگان است نه اینکه به دلیل فرسودگی توان کارکردن را از دست داده باشند و خود عاملی بر آلودگی شهر باشند.

ثریا راشکی یکی از دانشجویان زاهدانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا بیان کرد: برای تردد به دانشگاه پیام‌نور که از مرکز شهر فاصله دارد هر روز با مشکل مواجه هستم چرا که اکثر تاکسی‌های شهری به دلیل کمبود مسافر در این مسیر رغبتی به فعالیت به این قسمت شهر را ندارند از طرفی دانشجویانی که وسیله نقلیه ندارند مجبورند در بسیاری از مواقع تاکسی‌های دربستی استفاده کنند که آن هم وسیله شخصی بود و کرایه‌های دلبخواهی و گران دارند.

وی افزود: کمبود تاکسی درون‌شهری منجر به سلیقه‌ای شدن نرخ هزینه حمل مسافر شده که می‌طلبد مسوولان نظارت کافی را بر این موضوع داشته باشند.

تازه‌نفس‌ها به خط می‌شوند/ دریافت مجوز خرید ۵۰۰ دستگاه تاکسی جدید برای زاهدان

پایان عمر مفید ۹۰ درصد از تاکسی‌های درون‌شهری زاهدان

شهردار زاهدان اظهار کرد: در حوزه تاکسیرانی باید حدود هفت هزار تاکسی در سطح شهر زاهدان فعالیت کنند؛ اما در حال حاضر ۲ هزار و ۵۰۰ دستگاه وجود دارد که از این تعداد نیز ۹۰ درصد عمر مفید خود را از دست‌داده‌اند.

محمد امیر براهویی در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه در ناوگان تاکسی با مشکلاتی دست‌وپنجه نرم می‌کنیم، افزود: مشارکت خوبی از سوی شهرداری، کمیته امداد امام خمینی (ره) و وزارت کشور انجام شده و مجوز ۵۰۰ دستگاه تاکسی برای زاهدان دریافت شده است.

وی ادامه داد: از این تعداد ۲۵۰ دستگاه برای افراد نیازمند کمیته امداد ثبت‌نام و توسط افراد متقاضی خریداری شده است که این اقدام علاوه بر کمک به بهبود ناوگان شهری منجر به ایجاد اشتغال پایدار خواهد شد.

این مسوول بیان کرد: پیگیر هستیم تا پایان سالجاری در صورت همکاری ایران‌خودرو و باز شدن سایت ۲۵۰ دستگاه دیگر نیز خریداری کنیم که این اقدام تأثیر بسزایی در سیمای شهری، ناوگان عمومی شهر و ایجاد اشتغال خواهد داشت.

وی گفت: از آنجایی‌که تاکسی‌ خطی در شهر زاهدان کم داریم در حال پیگیری هستیم که این مشکل نیز با ورود تاکسی‌های جدید برطرف شود.

براهوایی تأکید کرد: این تاکسی‌ها در قالب تسهیلات کم‌بهره به متقاضیان کمیته امداد داده شده که با این اقدام زمینه اشتغال ۵۰۰ نفر در یک نوبت و یک هزار نفر در ۲ نوبت فراهم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: چشم‌انداز روشنی فراروی ناوگان حمل‌ونقل شهرداری این شهر وجود دارد که این رویکرد نویدبخش تأمین نیاز حداکثری شهروندان در بخش تردد درون‌شهری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha