۹ مرداد ۱۴۰۲، ۰:۵۹
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85185116
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیر صهیونیستی با مقام آمریکایی درباره عادی‌سازی روابط با اعراب

تهران- ایرنا- منابع خبری یکشنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با نماینده ویژه آمریکا درباره عادی‌سازی روابط این رژیم با کشورهای عربی گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از روسیا الیوم، الی کوهن وزیر خارجه رژیم صهیونیستی با دن شاپیرو نماینده ویژه دولت آمریکا برای توافق ابراهیم جهت عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی دیدار و گفت وگو کرده است.

بر اساس این گزارش، کوهن با دن شاپیرو به منظور گسترش توافق ابراهیم، امکان عادی سازی روابط با عربستان سعودی و برگزاری اجلاس سران نقب دیدار کرده است.

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی گفته که نقش آمریکا برای ادامه گسترش و تعمیق روابط (رژیم) اسرائیل با شرکای فعلی که روابط خود را عادی کردند و شرکای جدیدی مانند عربستان سعودی بسیار مهم است.

کوهن در این دیدار مدعی شده که امضای توافق ابراهیم به رهبری آمریکا مهمترین گام به نفع منطقه در بیست سال گذشته است.

وی با اشاره به اینکه امروز آمریکا و دولت بایدن عامل اصلی تداوم گسترش و تعمیق روابط با شرکای فعلی و شرکای جدید هستند، گفت: در گفت‌ وگو با شاپیرو توافق کردیم که در هماهنگی و همکاری نزدیک با شرکای فعلی این توافق‌ را حفظ کنیم و صلح و عادی ‌سازی روابط با کشورهای دیگر در خاورمیانه و سایر مناطق را گسترش دهیم.

سران رژیم صهیونیستی که در سایه تغییر معادلات منطقه‌ای به زیان این رژیم و به مانع خوردن نقشه‌ خود برای تداوم مسیر سازش در منطقه در انزوا به سر می‌برند، طی چند ماه اخیر تلاش کرده‌اند تا با خبرسازی مداوم، اینگونه وانمود کنند که مسیر سازش ادامه دارد.

این درحالی است که بنا به اعلام رسانه‌های آمریکایی، کاخ سفید با هماهنگی تل آویو تاکنون چندین بار با اعزام فرستادگان خود به ریاض تلاش کرده تا به توافقی احتمالی با عربستان برای برقراری روابط با تل آویو دست یابد اما تاکنون به در بسته خورده است.

چند مقام آمریکایی پیشتر در گفت‌ وگو با روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» اعلام کرده بودند که گزارش‌ها مبنی بر پیشرفت در مذاکرات برای دستیابی به توافق عادی سازی روابط میان رژیم صهیونیستی و عربستان صحت ندارد.

برخی رسانه‌های صهیونیستی نیز پیش تر از شرط و شروط بزرگ ریاض برای چنین اقدامی سخن گفته بودند.

این درحالی است که عربستان تاکنون ادعاهای مطرح شده درخصوص روند اقدامات برای توافق احتمالی جهت برقراری روابط بین تل آویو و ریاض را تائید نکرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha