۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۴۰
کد خبر: 85185325
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبی با شهدا / راویان در یادواره شهدای محله شادآباد تهران چه گفتند

شهرری - ایرنا - همزمان با شب سوم شهادت حضرت اباعبدالله (ع) بیست و هشتمین یادواره شهدای محله شادآباد با حضور رزمندگان دوران دفاع مقدس و خانواده‌های معظم شهدا در حسینیه شهدای شادآباد برگزار شد.

به گزازش ایرنا، عاشقان و دلدادگان سید و سالار شهیدان کربلا پس از ۱۳ شب عزاداری برای شهیدان دشت نینوا با قرائت زیارت عاشورا توسط فرزندان شهدا یاد و خاطره ایثارگری رزمندگان دوران دفاع مقدس و همچنین شهدای گرانقدر این محله را گرامی داشتند.

این مراسم هرسال در شب سوم شهادت امام سوم شیعیان با هدف تکریم از خانواده ای معظم شهدا و ایثارگران در حسینیه شهدای شادآباد با شکوه خاصی برگزار می شود.

در ایام سوگواری سالار شهیدان و یاران باوفایش در محله شادآباد، هم محله ای ها و دوستان شهید هادی طارمی محافظ شهید والامقام حاج قاسم سلیمانی در حسینیه شهدای شادآباد با دعوت از خانواده های شهدا و مردم شهید پرور و حضور خانواده شهید آرمان علی وردی بار دیگر برآن شدند محفلی عاشقانه شکل بگیرد تا دوباره عطر نام شهدا در محله شان بپیچد و یاد این عزیزان گلگون کفن را در دل و جان شهروندان تازه کند.

در این مراسم که با اجرای برنامه های متنوع از جمله سرود، شعر خوانی، زیارت پرچم متبرک امام رضا (ع) که توسط خادمین آستان قدس رضوی در مجلس آورده شده بود، سخنرانی پدر شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی و با روایتگری آقای حاج علی حسنی برگزار شد یاد و خاطره شهدا زنده نگهداشته شد و با ایجاد فضای معنوی دلهای عاشقان اهلبیت و شهدا شکست و در رسای مقام بالای این عزیزان اشک ریختند.

روایتگری حاج علی حسنی از رزمندگان دوران دفاع مقدس

حاج علی حسنی در روایتگری این مراسم با اشاره به مقام بالای شهدا اظهار داشت: سراسر جبهه درس بود، اگر شهدا به شهادت رسیدند حتما کاری کردند که لایق شدند، ولی دوستان این را بدانید دل که آماده پرواز شد دیگه شلمچه، طلائیه نمی خواهد شهرک اکباتان می شود مقتل آرمان علی وردی اتوبان تهران کرج می شود مقتل روح اللخ اجمان و کامرانیه می شود مقتل شهید صیاد شیرازی.

وی ادامه داد: دوستان دل خیلی مهم است اگر این دل با اهل بیت باشد آنها خوب پذیرا می شوند دل که عاشق شد به سمت معشوق خود پرواز می کند چه معشوقی بهتر از اهل بیت و خدای مهربان آنها خریدار دلهای پاکی هستند که برای رسیدن به شناخت خداوند و اهل بیت می طپد.

حسنی با اشاره به شهادت مظلومانه شهید محمد حسین حدادیان گفت: بعد از شهادت حدادیان با اینکه ما از اصرار داشتیم مادرش پیکر شهید را نبیند ولی مادر با شجاعت تمام آمد پیکر محمد حسین را غسل داد و کفن کرد و داخل قبر برد بندهای کفن را باز کرد صورت فرزندش را روی خاک گذاشت یک وقت دید از گوشه چشم فرزندش قطرات خون جاری است آنوقت به مردم گفت پسر من با این شعر خیلی مانوس بود، با چهره ی خونین سوی حسین رفتن ... زیبا بود این سان معراج انسانی... باید گذشتن از دنیا به آسانی... باید مهیا شد از بهر قربانی و این نشانه ای از رسیدن پسرم به آرزویش است.

سخنان پدر شهید آرمان علی وردی

پدر شهید آرمان علی وردی هم در این مراسم گفت: آرمان جوانی ۲۱ ساله، دانشجوی رشته مهندسی و طلبه بود؛ سرش به کار خودش و به تحصیل، کار فرهنگی، ورزشی و کار جهادی مشغول بود.

پدر شهید با اشاره به جمله سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مبنی بر اینکه شرط شهید شدن، شهید بودن و شهیدگونه زندگی کردن است، افزود: آرمان جوانی خاص و پاک بود و شهیدگونه زندگی کرد؛ رفتار، کردار و نحوه زندگی‌اش از همان دوران نوجوانی در خانواده زبانزد بود.

وی خاطرنشان کرد: شهید آرمان علی‌وردی در بحران سیل، تنها ۱۸ سال داشت اما با هزینه شخصی برای کمک به مردم سیل‌زده وارد میدان شد و در دوران شیوع کرونا نیز تا نیمه‌های شب مشغول کمک به مردم بود و همین رفتار و کردارش او را تبدیل به «آرمان عزیز» کرد.

پدر شهید آرمان علی‌وردی با یادآوری صحنه دردناک شهادت فرزندش گفت: افرادی نه از خارج، بلکه از شهر خودمان آرمان را زدند؛ او را که به‌شدت زخمی شده بود، در سه مقطع و مرحله زدند و از او فیلم گرفته و پخش کردند؛ واقعاً او را به چه جرمی زدند؟

وی بیان کرد: آرمان در خانه هم بسیار ادب را رعایت می‌کرد؛ حتی پای خود را مقابل ما دراز نمی‌کرد و همه دوستش داشتند.

پدر آرمان علی‌وردی با بیان اینکه بعضی فریب‌خوردگان وقتی فیلم شکنجه آرمان را دیدند، متاسف شده و بازگشتند، گفت: افرادی از لندن، کانادا و سایر کشورها هم وقتی فیلم پخش شده آرمان را دیدند، متاسف شده بودند و در ادامه شاهد بودیم که ده‌ها هزار نفر برای تشییع پیکر آرمان آمدند و در کنار ما بودند.

اجرای گروه سرود و ورود خادمین امام رضا (ع) برای تبرک پرچم حرم

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha