خرید تضمینی گندم در مهاباد ۳۳ درصد افزایش یافت

مهاباد - ایرنا - مدیر شرکت غله مهاباد گفت: از ابتدای فصل برداشت و خرید تضمینی گندم تاکنون حدود ۴۵ هزار تُن گندم از کشاورزان این شهرستان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته، ۳۳ درصد افزایش دارد.

خدر مازوجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: خرید تضمینی گندم تا اوایل شهریور ماه آینده ادامه دارد و انتظار داریم میزان خرید امسال به حدود ۶۰ هزار تُن برسد.

وی ادامه داد: مطالبه کشاورزان همزمان با خرید تضمینی گندم تا تاریخ ۱۲ تیر ماه پرداخت شده و این روال همچنان ادامه دارد.

مدیر شرکت غله مهاباد افزود: امسال برای خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان این شهرستان، ۹ مرکز خرید شامل پنج مرکز دولتی و چهار مرکز خصوصی با ظرفیت حدود ۲۰۰ هزار تُن راه‌اندازی شده است.

مازوجی اضافه کرد: در سال زراعی جاری در بیش از ۴۹ هزار هکتار اراضی کشاورزی این شهرستان گندم کشت شده که از این مقدار، ۴۴ هزار هکتار به صورت دیم و پنج هکتار به صورت آبی است.

به گزارش ایرنا، کشت گندم در مهاباد هر سال از ۱۵ مهر آغاز و تا اوایل آذر ادامه دارد و برداشت آن از اوایل تیر سال بعد شروع و تا مرداد هم ادامه دارد.

شهرستان مهاباد با داشتن بیش از ۸۰ هزار هکتار اراضی زراعی و باغی یکی از قطب‌های مهم کشاورزی آذربایجان‌غربی است که در ۱۱۶ کیلومتری مرکز استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha