آتش‌سوزی در جوار منطقه حفاظت شده آق داغ خلخال مهار شد

اردبیل - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال از مهار آتش‌سوزی در اراضی واقع در جوار مناطق حفاظت شده آق‌داغ این شهرستان و جلوگیری از سرایت آن به داخل این منطقه حفاظت شده خبر داد.

نعمت‌الله جوانمردی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این آتش‌سوزی نیمه شب در پنج هکتار از اراضی روستای سوسهاب بخش مرکزی واقع در جوار منطقه حفاظت شده آق‌داغ و مناطق آزاد شهرستان خلخال بوقوع پیوست و با تلاش پنج ساعته نیروهای امدادی مهار و از سرایت شعله‌های آتش به مناطق جنگلی و منطقه حفاظت شده اطراف جلوگیری شد.

وی اظهار کرد: ماموران یگان حفاظت محیط زیست شهرستان خلخال با اقدام بموقع و با استفاده از آتش کوب و سایر ادوات از گسترش آتش‌سوزی جلوگیری کردند.

وی بیان کرد: در عملیات اطفای حریق محیط‌بانان پاسگاه‌ محیط‌بانی سوسهاب، یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری و جمعی از اهالی روستاهای منطقه مشارکت داشتند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست خلخال با بیان اینکه علت وقوع این آتش‌سوزی در دست بررسی است، اضافه کرد: معمولا بی‌احتیاطی در روشن و خاموش کردن آتش سبب بروز حریق در مراتع و جنگل‌های این منطقه‌ می‌شود.

جوانمردی از اهالی منطقه خواست، در صورت مشاهده آتش‌سوزی نسبت به گزارش آن به ادارات منابع طبیعی و حفاظت محیط زیست اقدام و هنگام اطفای حریق توسط ماموران اجرایی و محیط‌بانان با آنان همکاری کنند.

وی ادامه داد: سامانه ارتباطی ۱۵۴۰ در طول شبانه‌روز آماده دریافت شکایات و گزارش‌های زیست محیطی مردم است.

شهرستان خلخال با برخورداری بیش از ۲۴۵ هزار هکتار جنگل و مرتع یکی از قطب‌های بزرگ استان اردبیل از لحاظ برخورداری از زیستگاه‌های حیات وحش و تنوع گیاهی و جانوری بوده و همه ساله وقوع حوادث آتش‌سوزی عمدی و غیرعمدی خسارات سنگینی را به منابع ملی این شهرستان وارد می‌کند.

شهرستان خلخال با ۹۵ هزار نفر جمعیت در ۱۱۵ کیلومتری جنوب اردبیل قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha