۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85185464
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شبکه تولید محتوای مبتذل در بوشهر متلاشی شد

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۱:۲۷
کد خبر: 85185464
شبکه تولید محتوای مبتذل در بوشهر متلاشی شد

بوشهر- ایرنا- فرمانده انتظامی استان بوشهر اظهار کرد: شبکه‌ای که اقدام به تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی‌حجابی در این استان کرده بود، شناسایی و متلاشی شد.

به گزارش ایرنا، سردار حیدر سوسنی روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: مأموران و کارشناسان پلیس فتا استان با پایش شبانه‌روزی فضای مجازی و با هدف سالم‌سازی این فضا برای حضور خانواده‌ها، شناسایی یک شبکه تولید محتوای مدلینگ مبتذل و مروج بی حجابی را در دستور قرار دادند.

وی افزود: در بررسی های پلیس تخصصی فتا استان بوشهر، نفر اصلی این باند که خانم جوانی بوده دستگیر شده است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر تصریح کرد: این خانم اعتراف کرده که بر اساس درخواست برخی از مشاغل اینترنتی مانند فروشندگان البسه و لوازم آرایشی از محل تولید محتوا و فعالیت در قالب مدلینگ در محیط‌های باز و بسته مبالغ قابل توجهی دریافت کرده است.

سوسنی ادامه داد: متهم اقرار کرده که با الگوگیری از مجلات مبتذل خارجی و همکاری با ۱۳ نفر عکاس، مستندساز، تدوین گر، مزون دار، طراح لباس و آرایشگر اقدام به تولید محتواهای متعدد کرده و در قبال دریافت وجوهی، محتوای تولید شده را به ۱۰ نفر ادمین صفحات اینستاگرامی عرضه کرده است.

وی یادآور شد: صفحات منتشرکننده محتواهای این باند مجرمانه بیش از یک میلیون نفر دنبال کننده داشته است.

فرمانده انتظامی استان بوشهر عنوان کرد: با هماهنگی قضائی، ضمن احضار و دستگیری اعضای این باند اعم از افرادی که در تولید یا انتشار اینترنتی محتوا در شهرستان‌های استان مشارکت داشته اند، تمامی محتواهای مجرمانه غیراخلاقی مبتذل از تارنماهای مدنظر حذف و برخی صفحات نیز مسدود شد.

سوسنی عنوان کرد: پلیس فتا استان بوشهر با مشارکت مردم به شکل مستمر در حال پایش فضای مجازی و شناسایی و برخورد قانونی با افرادی است که به صورت شبکه‌ای و سازمان یافته به دنبال ترویج فرهنگ ابتذال هستند.

فرمانده انتظامی استان بوشهر از مردم این استان درخواست کرد: هرگونه موارد مشکوک مجرمانه را با مراجعه به سایت پلیس فتا با کارشناسان پلیس در میان بگذارند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha