امام جمعه بجنورد: موفقیت نظام جمهوری اسلامی مرهون تلاش‌های علما است

بجنورد- ایرنا- امام جمعه بجنورد گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی همچنان پیروز و مقتدرانه در مسیر حرکت می‌کند و این موفقیت‌ها مرهون تلاش‌ها و تبلیغات علما و روحانیت دلسوز است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت الاسلام رضا نوری روز دوشنبه در آیین تکریم و معارفه مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی اظهار کرد: حوزه‌های علمیه بدون چشم داشت بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ایران کارشان را آغاز کردند و همچنان در راه اسلام گام بر می دارند.

وی با بیان اینکه تبلیغ دین یکی از وظایف مهم هر مومن و مسلمانی است افزود: اسلام را باید با تبلیغات درست در جهان گسترش داد و عاشورا نمونه بارز و همه گیر از مکاتب اسلامی است که در دنیا رواج یافته است.

نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی ادامه داد: علما همواره در خط مقدم دفاع و تبلیغ اسلام قرار داشتند و این موضوع انکارناپذیر است.

وی با اشاره به اینکه تالیف کتاب "الغدیر" علامه امینی ۴۰ سال زمان برده است، گفت: این عالم دینی برای اینکه مساله غدیر را واضح و روشن برای جامعه بیان کند حدود ۱۰ هزار کتاب را مطالعه و به ۱۰۰ هزار جلد کتاب به دفعات زیاد مراجعه داشته است.

حجت الاسلام و المسلمین نوری در ادامه سخنانش به سفر سال ۱۳۹۱ مقام معظم رهبری به استان اشاره کرد و گفت: اتفاقات خوبی در سفر مقام معظم رهبری به استان در حوزه علمیه رقم خورد و اکنون ۱۰ پایه آن کامل و از لحاظ کمی و کیفی رشد قابل توجهی دارد.

روحانیت نقش موثری در سنگرهای مختلف دارد

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی نیز در ادامه این آیین اظهار کرد: جامعه روحانیت از آغاز نهضت انقلاب اسلامی همواره پشتیبان مردم، امام راحل و مقام معظم رهبری بوده و در سنگرهای مختلف نقش موثر داشته است.

حسن ناهیدی با بیان اینکه روحانیت به‌عنوان حلقه واصل مردم و دین است تصریح کرد: نمونه بارز آن در جریان اغتشاشات اخیر بود که دشمن عملیات روانی در حول محور روحانیت انجام داد.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: امروزه دشمن‌ علاوه بر مسایل فرهنگی به جنگ ترکیبی روی آورده که مردم باید هوشیار باشند.

در پایان این آیین حجت الاسلام «علی گوهری بهابادی» به عنوان مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی معرفی و از زحمات ۲ ساله حجت الاسلام «علی حیدری» در این سمت قدردانی شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha