۵۰ جایگاه سوخت اهواز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی اخطار دریافت کردند

اهواز- ایرنا- رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز گفت: ۵۰ جایگاه سوخت در شهرستان اهواز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی اخطار دریافت کردند.

ابراهیم قنبری امروز دوشنبه در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا بیان کرد: بررسی نحوه رعایت نکات و دستورالعمل‌های ایمنی در اماکن عمومی برای جلوگیری از وقوع حادثه و تلفات جانی و مالی از سوی کارشناسان این سازمان انجام می‌شود.

وی گفت: جایگاه‌های سوخت از جمله اماکنی هستند که بسیار در معرض خطر و وقوع حادثه قرار دارند به همین منظور رعایت نکات ایمنی در این اماکن یک امر ضروری است.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز ادامه داد: جایگاه‌های سوخت برای راه اندازی و فعالیت حتما باید مجوز ایمنی سازمان آتش نشانی را دریافت کنند تا از وقوع حوادث ناگوار در این مکان‌ها جلوگیری شود.

قنبری افزود: اغلب این جایگاه‌هایی که اخطار دریافت کردند در کنار مکان‌های مسکونی مستقر بودند و نواقص زیادی را در رعایت نکات ایمنی داشتند.

وی افزود: کارگروهی در سازمان آتش نشانی اهواز برای بررسی وضعیت ایمنی مکان‌های عمومی و ساختمان‌های این شهرستان تشکیل شده که به صورت مرتب بازرسی‌ها در این خصوص انجام می‌‍شود.

تجمع مطب‌های پزشکی در سه نقطه شهر اهواز مانعی برای امدادرسانی

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز بیان کرد: متاسفانه به دلیل تجمع مطب‌های پزشکی در مناطق کیانپارس، زیتون کارمندی و مرکز شهر اهواز و ایجاد ترافیک، باعث شده تا امدادرسانی به موقع آتش نشانی مختل شود.

وی گفت: باتوجه به این شرایط، نامه‌ای از سوی آتش نشانی اهواز به شورای تامین استان ارسال شده تا چاره اندیشی های لازم انجام شود.

۵۰ جایگاه سوخت اهواز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی اخطار دریافت کردند

پایش ایمنی ساختمان‌های اداری و تجاری در اهواز

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه پایش وضعیت ایمنی ساختمان‌های اداری و تجاری در اهواز از سوی این سازمان در حال انجام است بیان کرد: کارگروهی برای بررسی وضعیت ایمنی اماکن عمومی همچون هتل‌ها و ساختمان‌های اداری در اهواز تشکیل شده و یک تیم کارشناسی در این کارگروه به بررسی وضعیت ایمنی این ساختمان‌ها می‌پردازد.

وی افزود: معاونت عمرانی استانداری خوزستان و شرکت گاز استان نیز در این کارگروه همکاری می‌کنند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با بیان اینکه به صورت هفتگی و سرزده از این ساختمان‌ها بازدید می‌شود بیان کرد: تاییدیه ایمنی هر ساختمان تا یک سال اعتبار دارد و بعد از گذشت این تاریخ باید دوباره وضعیت ایمنی ساختمان بررسی شود.

۵۰ جایگاه سوخت اهواز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی اخطار دریافت کردند

توجیه مراکز درمانی اهواز برای ایمنی سازی تجهیزات و ساختمان

قنبری با بیان اینکه ایمن سازی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی از دیگر برنامه‌های این سازمان است افزود: صاحبان مراکز درمانی در شهرستان اهواز را قانع کردیم که باید ایمن سازی تجهیزات و ساختمان را رعایت کنند، این مراکز محل تردد جمعیت بالای مردم هستند و یک سهل انگاری تبعات خطرناکی را به بار می‌آورد.

وی با بیان اینکه ۱۱ مرکز درمانی در اهواز تاییدیه ایمنی دریافت کردند ادامه داد: ۱۳ مرکز درمانی و بیمارستانی در اهواز نیز به لحاظ ایمنی ناامن بودند که اخطارهای لازم به آن‌ها داده شده تا ایمنی سازی لازم را انجام دهند.

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز افزود: ۳۸ مطب در اهواز نیز از این سازمان مجوز ایمنی را دریافت کردند، از صاحبان مطب‌ها و مراکز درمانی خواستاریم در رعایت نکات ایمنی و حفظ سلامت مردم نهایت همکاری را با آتش نشانی داشته باشند.

قنبری افزود: در سه ماهه امسال ۴۱۰ دستورالعمل ایمنی و ۲۱ مورد گواهی ایمنی به ساختمان‌های تازه تاسیس در اهواز داده شد.

وی گفت: همچنین ۲۸۰ساختمان تازه تاسیس در اهواز عدم تایید ایمنی را از آتش نشانی دریافت کردند.

۵۰ جایگاه سوخت اهواز به دلیل رعایت نکردن نکات ایمنی اخطار دریافت کردند

رییس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اهواز با اشاره به لزوم رعایت نکات ایمنی در پارکینگ‌ها بیان کرد: طی بازرسی‌هایی که از پارکینگ های این شهرستان انجام گرفته تا کنون چند پارکینگ اخطار ناامنی دریافت کردند.

وی یکی دیگر از برنامه‌های این سازمان را ارائه آموزش‌های ایمنی به دانش آموزان عنوان کرد و افزود: ۵۶ هزار دانش آموز در اهواز در ۲۸ دوره آموزشی از سوی سازمان آتش نشانی دستوالعمل‌های ایمنی را فراگرفتند.

قنبری بیان کرد: دانش آموزان اقشار مهمی هستند که با فرا گرفتن نکات ایمنی می‌توانند در توسعه این آموزش‌ها در جامعه و خانواده‌ها بسیار اثر گذار باشند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha