مسئول صهیونیست: بهای سنگینی برای تصمیمات یکجانبه نتانیاهو خواهیم پرداخت

تهران-ایرنا- رییس شورای شهرکهای صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی با انتقاد از برگزاری نشست امنیتی نخست وزیر رژیم صهیونیستی با برخی مقامات این رژیم درخصوص اوضاع مرزهای شمال فلسطین با لبنان که بدون حضور وی برگزار شد، گفت: بدون همکاری و مشورت با ما اوضاع مرزهای شمالی را بررسی می کنند، در حالیکه این کار اشتباهی بزرگ است و بهای سنگینی را باید برای آن بپردازند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از روزنامه صهیونیستی «معاریو»، «گیورا زلتس» رییس شورای شهرکهای صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی تاکید کرد که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی اخیرا در یک نشست با برخی مسئولان نظامی و امنیتی عالی رتبه این رژیم اوضاع مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی را بررسی کردند؛ بدون اینکه ما در آن حضور داشته باشیم.

وی افزود: آنها با ما مشورت نکردند و این اقدام آنها اشتباه است و بهای سنگینی به خاطر آن خواهیم داد.

رییس شورای شهرکهای صهیونیستی در شمال فلسطین اشغالی ادامه داد: با تمام احترامی که برای دستگاه های امنیتی قائل هستم، تداوم این وضع بدون همکاری واقعی با روسای سازمان های (صهیونیستی و روسای شهرک های صهیونیستی) قابل پذیرش نیست. در صورت بروز حادثه، ما بحران را (در شهرک های صهیونیستی) مدیریت می کنیم اما مشارکت ندادن ما در مراحل بررسی موضوعات، اشتباه است.

زلتس اظهارکرد: از نخست وزیر، رئیس ستاد ارتش و فرمانده منطقه شمال می خواهم که ما را در برنامه ریزی و تخصیص بودجه برای هرگونه سناریو در مرزهای شمالی مشارکت دهند، زیرا عدم مشارکت ما منجر به برنامه ریزی هایی می شود که قابلیت اجرا ندارد.

به نوشته معاریو، در نشست یاد شده علاوه بر نتانیاهو، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی، «رون درمر» وزیر امور راهبردی، رئیس ستاد ارتش و مسئولان سازمان جاسوسی (موساد)، دستگاه امنیت داخلی (شاباک) و همچنین برخی مسئولان دیگر حضور داشتند. نتانیاهو در این نشست با توصیه و پیشنهادهای ارتش و موسسات امنیتی موافقت کرد اما جلسه پایان مبهم و نامشخصی داشت.

از سوی دیگر، یک منبع امنیتی صهیونیستی در اظهاراتی گفت که اعتراضات در سرزمین های اشغالی و پیامد آن بر ارتش، به یکی از مولفه های حزب الله برای بررسی و ارزیابی وضعیت در داخل سرزمین های اشغالی تبدیل شده است و به همین دلیل بتازگی شاهد گسترش گفت وگوها میان حماس و حزب الله درخصوص تحولات این منطقه بوده ایم.

وی افزود که همکاری مشترک حماس و حزب الله در این زمینه بعید نیست و به همین دلیل با همکاری ارتش، شاباک و موساد، اوضاع را ارزیابی می کنیم.

همچنین «آویگدور لیبرمن» رئیس حزب صهیونیستی موسوم به «اسرائیل بیتنا» در پیامی به ادلشتاین رئیس کمیسیون امنیت و روابط خارجی پارلمان رژیم صهیونیستی خواستار برگزاری نشست فوری برای بررسی اوضاع مرزهای شمالی سرزمین های اشغالی شد.

«سید حسن نصرالله» روز شنبه در اظهاراتی به مناسبت دهم محرم درباره تحولات مرز جنوب لبنان و فلسطین اشغالی گفت که رژیم صهیونیستی با وقاحت در مورد اقدامات تحریک آمیز مقاومت صحبت می‌کند؛ در حالی که خودش همچنان به اشغالگری به ویژه اشغالگری منطقه الغجر لبنان ادامه می‌دهد.

دبیرکل حزب الله لبنان اظهار کرد: در رسانه‌ها می‌گویند که امروز یا فردا نخست وزیر دشمن صهیونیست با ژنرال‌های خود درباره بررسی و نوع برخورد با مساله مرزهای جنوب لبنان دیدار خواهد کرد. به آنها می‌گوئیم که درباره هرگونه حماقت و گزینه‌های اشتباه برحذر باشید. مقاومت لبنان مماشات نخواهد کرد و آماده بازدارندگی و مقابله و آزادی در برابر هرگونه حماقت اسرائیل است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha