۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۴
کد خبرنگار: 5300
کد خبر: 85185627
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هاشمی: نمی‌توانیم قبل از المپیک خوابگاه ورزشگاه آزادی را تخریب کنیم

تهران- ایرنا- دبیرکل کمیته ملی المپیک گفت: خوابگاه آزادی نیاز به بازسازی کامل دارد و قبل از المپیک نمی‌توانیم آن را تخریب کنیم اما بعد از بازی‌های آسیایی تمام مشکلات مربوط به پنجره و سرویس‌های بهداشتی و حتی مسائل مختصر را بهبود می‌بخشیم تا در المپیک هم مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایرنا، مناف هاشمی پس از حضور در مجموعه ورزشی آزادی و بازدید از درمانگاه پزشکی به صورت سرزده از خوابگاه ورزشگاه آزادی در واکنش به گلایه مسئول نگهداری خوابگاه آزادی نسبت به مجاورت خوابگاه با پیست اتومبیلرانی اظهار داشت: صدای اتومبیل ها و تمرین در پیست، ورزشکاران را آزار می‌دهد. کارهای لازم انجام شده تا این مشکل برطرف شود.

سخنگوی کمیته ملی المپیک درباره وضعیت خوابگاه نصرت و کیفیت غذای آن یادآور شد: خوابگاه نیاز به بازسازی کامل دارد و قبل از المپیک نمی‌توانیم آن را تخریب کنیم اما بعد از بازی‌های آسیایی تمام مشکلات مربوط به پنجره و سرویس‌های بهداشتی و حتی مسائل مختصر را بهبود می‌بخشیم تا در المپیک هم مورد استفاده قرار گیرد.

وی گفت: اگر توفیق باشد این مکان باید بعد از المپیک مورد بازسازی اساسی قرار گیرد. این امکانات کافی نیست و باید در مجموعه‌های دیگری، بحث خوابگاه تامین شود.

هاشمی درباره آخرین وضعیت بررسی سهمیه رشته‌های اعزامی به بازی‌های آسیایی گفت: برای هر موضوعی نمی توان ستاد عالی را با حضور وزیر تشکیل داد. کمیسیون تخصصی هفت نفره شکل گرفت. ترکیب این کمیسیون از رییس و دبیرکل کمیته ملی المپیک، رییس مرکز نظارت بر تیم های ملی و معاونان وزیر تشکیل شده است. در این کمیسیون روی برخی رشته‌ها موارد خاصی را تصمیم می‌گیرند که کم یا زیاد خواهد شد و به منزله مصوبه ستادعالی بازی‌ها است. سه روز گذشته جلسه این کمیسیون تشکیل و روی برخی رشته‌ها تصمیماتی گرفته شد برای اسکیت، ژیمناستیک، سوار کاری، والیبال ساحلی و برخی رشته‌ها به صورت تک مورد، تصمیم‌گیری شده است. در این روزهای آخر سهمیه‌ها بالا و پایین می‌شوند. مرز کل کاروان ۵۰۰ نفر است و پنج نفر از ۵۰۰ نفر بیشتر هستیم اما می تواند در جلسات بعد تغییر کند.

وی یادآور شد: فرصت همه فدراسیون‌ها برای اعلام اسامی ورزشکاران تمام شده است. کمیسیون تخصصی هر تصمیمی می‌گیرد ما مجزا با کمیته برگزاری و شورای المپیک آسیا مکاتبه می‌کنیم. برای رشته سوارکاری که قبلا در برنامه نبود، در آخرین جلسه تصمیم گرفتند که اگر کمیته برگزاری بپذیرد الان ثبت کنیم، به کمیته فنی دعوتشان می‌کنیم تا توان فنی‌شان مورد بررسی قرار بگیرد. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک اضافه کرد: در گام اول آنها با پیشنهاد ما موافقت کردند. ما هم در جلسه بعدی کمیسیون تخصصی، رشته سوارکاری را می‌آوریم که اگر امیدی به مدال‌آوری باشد یا اعضای کمیسیون و کادر نظارت ما به این نتیجه برسد که تعدادی را در سوارکاری اعزام کنیم، تصمیم گیری خواهیم کرد. 

وی خاطرنشان کرد: ۱۵ نفر را در لانگ لیست خود داریم، چون اگر لانگ لیست ثبت نام نکنیم، نمی‌توانیم قطعی کنیم. به همین دلیل اگر ۵۱۰ یا ۵۱۴ نفر هستیم، نهایتا تصویر می‌کنم کاروان ما با حدود ۵۰۰ نفر به هانگژو اعزام می‌شود.

هاشمی خاطرنشان کرد: درباره ژیمناستیک با وزارتخانه به جمع‌بندی رسیدیم‌ و مکاتبه محرمانه‌ای با فدراسیون جهانی داشتیم و از آنها راهکار خواستیم. منتظر پاسخ آنها هستیم. ضمن اینکه یک تیم چهار نفره زیمناستیک را امیدوارانه به بازی‌های آسیایی می‌فرستیم. مرکز نظارت ما و فدراسیون امید به مدال دارند.

وی عنوان کرد: مسئولیت کمیته پزشکی ایران در بازی‌های آسیایی بر عهده دکتر غلامرضا نوروزی است. دوستان در کمیته پزشکی تجربه خوبی را از دوره‌های گذشته دارند؛ اما طبیعی است که در هر دوره باید خودمان را ارتقاء دهیم. انتظارات ما این است که در این دوره نسبت به دوره‌های قبل از هر نظر و در هر بخش بهتر باشیم و اشکالات دوره قبل را برطرف کرده باشیم. در حال حاضر هم چند نکته در معاینات کاروان وجود داشت که دکتر نوروزی برطرف کرد و اگر لازم باشد از امکانات پزشکی ورزشی تهران هم استفاده می‌کنیم. امیدوارم که بتوانیم در حوزه‌های آنتی دوپینگ و تغذیه هم تلاش‌ کنیم تا شرایط بهتری نسبت به دوره‌های قبل داشته باشیم چرا که رقبای ما علاوه بر بخش فنی در این بخش‌ها هم تلاش می‌کنند که بهتر باشند. 

دبیرکل کمیته ملی المپیک یادآور شد: پاداش پای سکو ۱۵ هزار دلار برای مدال طلا ۶۰۰۰ دلار برای مدال نقره و ۳۰۰۰ دلار برای مدال برنز است که معادل ریالی آن به حساب ورزشکاران واریز می‌شود. امور مالی کمیته ملی المپیک مطابق با قیمت روز دلار پاداش را محاسبه و بلافاصله به حساب ورزشکاران در ایران واریز خواهد کرد. برای ایجاد انگیزه برای سرمربیان که ماه‌ها و شاید سال‌ها تلاش می‌کنند که یک ورزشکار را به نقطه‌ای برسانند که بتواند مدال بگیرد، پاداش می‌دهیم. 

وی اضافه کرد: در جلسه آخر  هیات اجرایی، تعدادی از اعضا پیشنهاد داشتند برای ایجاد انگیزه برای روسای فدراسیون‌ها که سال‌ها تلاش می‌کنند تا ورزشکار به مدال برسد، عددی را به عنوان پاداش در نظر بگیرند که بالاترین مدالی که ورزشکار می‌گیرد برای ما ملاک است. در قایقرانی  ۷ تا ۸ مدال را متصور هستیم و ممکن است بالاترین رنگ مدال آن تنها یک طلا باشد و ما همان مدال طلا را ملاک قرار می‌دهیم. در یک فدراسیون دیگر اگر بالاترین رنگ مدال نقره باشد آن مدال نقره برای ما جهت پرداخت پاداش ملاک است. این را هیات اجرایی تصویب کرد. این راه‌ها، روش‌های انگیزشی است. 

هاشمی اظهار داشت: یکی از تفاهم‌نامه‌های ما با شهرداری تهران است و ذاکانی عنوان کرد، از کسانی که سهمیه المپیک  و مدال المپیک می‌گیرند حمایت خواهد کرد. یک تفاهمنامه دیگر ما با وزارت راه و شهرسازی است. زمان المپیک ریو که در وزارت ورزش مسئولیت داشتم چنین تفاهم نامه‌ای را با وزارت راه و شهرسازی داشتیم و برخی مدال‌آوران المپیک توانستند زمین بگیرند و الان هم در حال پیگیری مجدد این مساله برای بازی‌های آسیایی و المپیک هستیم.

وی افزود: این دو مجموعه دولتی در حوزه اشتغال، زمین و مسکن می‌توانند به آینده ورزشکاران کمک کنند. در کمیسیون اقتصادی و تامین مالی سه چهار حامی مالی را برای بازی‌های آسیایی و مخصوصا المپیک هماهنگ می‌کنیم تا وابستگی خودمان را به منابع دولتی کاهش دهیم. می‌خواهیم برای ورزشکاران ایجاد انگیزه کنیم تا مدال‌های بهتری کسب کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha