کره جنوبی: به هرگونه اقدام خطرناک کره شمالی، پاسخ قاطع خواهیم داد

تهران- ایرنا - دفتر رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی روز دوشنبه اعلام کرد طبق دستور ژنرال کیم سئونگ کیوم از مقامات نظامی این کشور، هرگونه اقدام خطرناک و تحریک آمیز از جانب کره شمالی، با مجازات سخت از جانب سئول روبرو خواهد شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از یونهاپ، کیم سئونگ کیوم رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی در بازرسی از پنجمین گروهان ارتش این کشور در منطقه مرزی و در میانه افزایش نگرانی ها درباره اقدامات تحریک آمیز کره شمالی در زمان رزمایش نظامی اولچی فریدم شیلد ( UFS ) که ماه آینده با حضور آمریکا و کره جنوبی برگزار خواهد شد، هشدار داد که احتمال افزایش تهدیدها و اقدامات تحریک آمیز کره شمالی به بهانه واکنش در برابر رزمایش معمول دو متحد وجود دارد.

وی از سربازان درخواست کرد خود را در وضعیت آماده باش نگه دارند و افزود : « ممکن است دشمن به روش های فریبنده و ناگهانی دست به انجام اقدامات تحریک آمیز بزند تا نقاط ضعف ارتش ما را پیدا کند. »

رئیس ستاد مشترک ارتش کره جنوبی همچنین تاکید کرد ارتش باید ضربه ای قاطع به دشمن وارد کند تا متوجه تاوان اقدامات تحریک آمیز خود بشود.

وی طی دیدار خود از منطقه مرزی دستور داد سربازان این منطقه درصورت انجام هرگونه اقدام تحریک آمیز از سوی دشمن، مجازاتی سخت را در دستورکار خود قرار دهند.

نگرانی ها درباره احتمال افزایش نمایش نظامی پیونگ یانگ در واکنش به رزمایش اولچی فریدم شیلد بالا گرفته است. به علاوه تنش ها در منطقه با نزدیک شدن به برنامه نشست ۳ جانبه جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا با یون سوک یول رئیس جمهوری کره جنوبی و فومیو کشیدا نخست وزیر ژاپن که قرار است ۱۸ اوت ( ۲۷ مرداد ) در کمپ دیویس، واشنگتن رو به افزایش است.

https://en.yna.co.kr/view/AEN20230731001700325?section=news

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha