ثبت ۳ درصد صرفه‌جویی مصرف برق در بخش خانگی/ برنامه‌های مدیریت مصرف با قوت ادامه می‌یابد

تهران- ایرنا- مدیرعامل شرکت تولید، انتقال و توزیع نیروی برق (توانیر) با تاکید بر اینکه برنامه‌های مدیریت مصرف برق تابستان در مرداد باقدرت بیشتری ادامه می‌یابد، گفت: خرداد و تیر با وجود افزایش شدید دمای هوا نسبت به سال گذشته، شاهد صرفه‌جویی سه‌درصدی مشترکان بخش خانگی بودیم.

به گزارش ایرنا از وزارت نیرو، «آرش کردی» افزود: دو ماه گذشته متوسط دمای کشور نسبت به سال گذشته به‌مراتب بیشتر بود، بالابودن میانگین دمای کشور در کنار تداوم روزهای گرم سبب شد تا امسال مدیریت مصرف برق کشور نسبت به سال گذشته سخت‌تر شود.

وی خاطرنشان‌کرد: تیرماه شاهد این بودیم که تعداد روزهایی که مصرف برق کشور از ۷۱ هزار مگاوات فراتر رفت، زیاد بود و همین مساله شرایط سختی را پیش روی صنعت برق کشور قرار داد.

مدیرعامل توانیر درباره نقش موثر برنامه‌های مدیریت مصرف در حفظ پایداری شبکه سراسری برق، گفت: تا این لحظه از فصل گرم سال را با همت همکاران صنعت برق به‌خوبی پشت سر گذاشتیم و امیدواریم در ادامه ایام فصل گرم سال نیز با همراهی مردم موفق عمل کنیم.

وی در زمینه میزان صرفه‌جویی انجام شده در میزان مصرف برق، اظهار داشت: ارزیابی ما این است که در روزهای اوج مصرف نزدیک‌به ۱۰ هزار مگاوات در بخش‌های مختلف صرفه‌جویی شد که نتیجه آن حفظ پایداری شبکه برق و جلوگیری از خاموشی‌های گسترده بود.

کردی، با مثبت ارزیابی‌کردن طرح پاداش صرفه‌جویی مصرف برق و مشارکت شهروندان در این طرح اضافه‌کرد: روزهای به‌شدت گرمی را سپری کردیم، اما اغلب مشترکان بخش خانگی در طرح‌های صرفه‌جویی با صنعت برق همراهی کردند و نزدیک به سه درصد صرفه‌جویی فقط در بخش خانگی در دو ماه نخست فصل گرم به ثبت رسید.

مدیرعامل توانیر با تأکید بر ضرورت استمرار برنامه‌های مدیریت مصرف تا پایان فصل گرم سال، بیان‌داشت: باتوجه‌به روند افزایشی دمای هوا پیش‌بینی می‌کنیم که روزهای سختی در پیش داشته باشیم و در این شرایط لازم است با قدرت و انسجام بیشتری برنامه‌های مدیریت مصرف برق را به‌پیش ببریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha