۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85185748
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نوزدهمین هیات صلح در کردستان راه‌اندازی شد

۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۱۸
کد خبر: 85185748
نوزدهمین هیات صلح  در کردستان راه‌اندازی شد

سنندج- ایرنا- نوزدهمین هیات صلح استان کردستان با حضور معاون قضایی و توسعه حل اختلاف دادگستری کردستان در مسجد جامع سنندج راه‌اندازی شد.

به گزارش ایرنا، بهادر اسدی روز دوشنبه در مراسم آغاز بکار این هیات در مسجد جامع سنندج با بیان اینکه کردستان استانی با قابلیت‌های صلح و سازش بسیار است، اظهار کرد: ظرفیت بسیار بالایی برای استفاده از جایگاه معتمدان و ریش سفیدان در مقوله صلح و سازش در این استان وجود دارد و تشکیل هیأت ‌های صلح می‌تواند کمک بزرگی به حل مشکلات و اختلافات بین مردم باشد.

وی با تاکید بر اینکه یکی از سیاست‌های اصلی ترویج فرهنگ صلح و سازش در قوه قضاییه، راه اندازی دفاتر هیأت ‌های صلح است، افزود: با افتتاح این دفتر، تاکنون ۱۹ هیأت صلح در مساجد، اماکن مذهبی و ادارات دولتی سطح استان ایجاد شده است.

معاون توسعه حل اختلاف استان کردستان با اشاره به اینکه هیات‌ های صلح کاملا مردمی هستند و به صورت افتخاری کار می‌کنند، اضافه کرد: قوه قضاییه اقدامات موثری در راستای اعتلای فرهنگ صلح و سازش در کشور انجام داده است.

اسدی یادآور شد: از بدو تأسیس هیأت‌های صلح در کردستان، پرونده‌های مختلف و مهمی از جمله اختلافات ملکی، خانوادگی، قتل و نزاع‌های طایفه‌ای با همکاری و همیاری اعضای شورای حل اختلاف و ستاد صبر استان منتهی به مصالحه شده است.

وی گفت: براساس شیوه نامه مصوب، هیات صلح سه نفر عضو دارد که یک نفر از این سه نفر علی البدل است و در سال گذشته بیش از سه هزار پرونده توسط صلح یاران این هیأت‌ها، به مصالحه و سازش ختم شد.

با استفاده از ظرفیت هیات صلح، ریش سفیدان و افراد معتمد هر منطقه شناسایی و در قالب صلح یاران، پیش از این که اختلافات در محاکم و یا حتی شورای حل اختلاف مطرح شود برای دعوت طرفین به سازش پادرمیانی می‌کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha