۲۰ درصد تعهد اشتغال شهرستان بیله‌سوار مغان محقق شد

اردبیل - ایرنا - فرماندار بیله‌سوار مغان از تحقق ۲۰ درصدی تعهد اشتغال امسال این شهرستان در ۲ ماه اخیر خبر داد.

به گزارش ایرنا ، صاحبعلی اصغری روز دوشنبه در جلسه کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری این شهرستان اظهار کرد: امسال ۱۴۵ میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات مشاغل خانگی برای این شهرستان تعیین شده و ادارات ذیربط باید نسبت به شناسایی و معرفی افراد واجد شرایط به بانک‌های عامل تلاش کنند.

وی ادامه داد: تاکنون ۵۰۰ متقاضی در این حوزه به بانک‌ها معرفی شده‌اند ، در حوزه اعتبارات تبصره ۱۶ نیز سهمیه این شهرستان ۸۰۰ میلیارد ریال بود که شامل ۳۲۹ مورد وام خوداشتغالی و ۱۲ مورد کارفرمایی است که در مجموع ۴۵۱ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال با اشتغال‌زایی ۴۰۵ نفر است.

وی تعهد اشتغال این شهرستان در سال جاری را یک هزار و ۲۴۶ نفر ذکر کرد که تاکنون حدود ۲۰ درصد آن محقق شده و برای تحقق آن تا پایان امسال تلاش خواهد شد.

فرماندار بیله‌سوار مغان نقش کارگروه اشتغال و سرمایه‌گذاری در مسائل مربوط به حوزه اشتغال و نظارت بر کارگاه‌های دریافت کننده تسهیلات را مهم دانست و گفت: ارائه مستمر گزارش از طریق سامانه رصد در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ توسط بانک‌ها و عملکرد سامانه مشاغل خانگی ضرورت دارد.

اصغری گفت: چندین مورد تسهیلات هم وجود دارد که شامل حدود ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار مربوط به طرح‌های بسیج سازندگی و بنیاد برکت است که طرح‌های پیشنهادی واجد شرایط معرفی خواهد شد.

وی تصریح کرد: امسال حدود ۳۵۰ فقره تعهد پرونده اشتغال توسط بنیاد برکت در این شهرستان مرزی بررسی و تسهیلات مرتبط در صورت موافقت از طریق بنیاد برکت پرداخت خواهد شد.

فرماندار بیله سوار تاکید کرد که پارسال روند ارائه تسهیلات اشتغال در این شهرستان مطلوب بود و بیله‌سوار جزو شهرستان‌هایی است که بیش از ظرفیت در بحث تعهد اشتغال اعتبار جذب و تسهیلات پرداخت شد.

وی خواستار توجه به آموزش در بحث مشاغل و کسب و کارهای خانگی شد و افزود: ظرفیت‌های خوبی در راستای رونق اشتغال در منطقه داریم و موانع پیش رو باید شناسایی و رفع شود.

اصغری افزود: شهرک صنعتی بیله‌سوار و ناحیه صنعتی روح‌کندی بیله‌سوار نیز قابلیت‌های مناسبی در بخش اشتغال دارند و ظرفیت آنها باید افزایش یافته و در کنار گمرک و پایانه مرزی و منطقه آزاد تجاری از این ظرفیت برای اشتغال و سرمایه‌گذاری کمک گرفت.

بیله‌سوار مغان در شمال اردبیل و در جوار جمهوری آذربایجان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha