سهم برابر دختران و پسران دانشجو در تمام رویدادهای ورزشی

تهران-ایرنا- رئیس سازمان امور دانشجویان در دیدار با رئیس فدراسیون بین‌المللی ورزش‌های دانشگاهی گفت: در تمام رویدادهای ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند.

به گزارش روز دوشنبه گروه علم و آموزش ایرنا از سازمان امور دانشجویان، هاشم داداش پور معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری و رئیس سازمان امور دانشجویان، عبدالحسین کلانتری معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم تحقیقات و فناوری، هادی بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، مهریار رایزن علمی ایران، با لئونز ادر رئیس فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی «فیزو» و دبیر فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی دیدار و گفتگو کردند.

داداش پور در این دیدار گفت: حدود دو سالی است که با مسئولیت معاون وزیر علوم تحقیقات و فناوری خدمت می‌کنم و در حوزه تربیت بدنی نیز مسئولیت های مستقیم دارم.

وی ادامه داد: اداره کل تربیت بدنی و پژوهشگاه تربیت بدنی زیر نظر سازمان امور دانشجویان در حال فعالیت هستند و از فعالیت های فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی حمایت مستقیم داریم.

داداش پور افزود: تمام تلاش ما در این دو سال احیای ورزش دانشجویان در دانشگاه‌ها بوده است به طوری که پس از کرونا ۶ رویداد بزرگ ورزشی شامل المپیاد «قهرمانی، همگانی، بین‌الملل، شاهد و ایثارگر و ورزش ساحلی» و مسابقات ورزش قهرمانی ملی را برنامه ریزی و به مرحله اجرا رساندیم.

سهم برابر دختران و پسران دانشجوو در تمام رویدادهای ورزشی

رئیس سازمان امور دانشجویان ادامه داد: با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، لیگ‌های سراسری را در سه رشته‌ ورزشی راه‌اندازی کرده‌ایم و برای امسال با همکاری فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی، اداره ‌کل تربیت بدنی سازمان امور دانشجویان و پژوهشگاه تربیت بدنی تعداد آن‌ها را به هفت رشته افزایش خواهیم داد.

معاون وزیر علوم تصریح کرد: بازی‌های همبستگی ورزش دانشگاهی کشورهای اسلامی نیز یکی دیگر از اقدامات ما در حوزه‌ ورزش فراملی است که مقدمات آن فراهم شده است و قصد داریم تا سال آینده آن را برگزار کنیم.

وی گفت: با وجود تحریم های موجود علیه ایران، در حوزه علم و فناوری جزء ۱۵ کشور اول دنیا هستیم به طوری که تحولات زیادی را در این مدت شاهد بوده ایم و قصد داریم جزء ۱۰ کشور دنیا در حوزه علم و فناوری قرار گیریم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود: ۶۰ درصد دانشجویان دانشگاه های سراسر کشور ایران را دانشجویان دختر تشکیل داده اند بنابراین در تمام رویدادهای ورزشی دختران و پسران سهم مساوی دارند. به عنوان نمونه در المپیاد ورزش همگانی که حدود یک ماه پیش برگزار شد هزار و ۱۰۰ دانشجوی دختر و هزار و ۱۰۰ دانشجوی پسر حضور داشتند.

داداش پور ادامه داد: اگر از نزدیک فضا، امکانات و ورزش دختران کشور ایران را مشاهده کنید خواهید دید که دختران بیش از پسران در حوزه فعالیت های ورزشی نقش آفرین هستند.

سهم برابر دختران و پسران دانشجوو در تمام رویدادهای ورزشی

بشیریان رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی نیز در این دیدار با تقدیر از حمایت های فدراسیون بین المللی ورزش های دانشگاهی؛ گفت: بیش از سه میلیون دانشجو در دانشگاه های ایران در حال تحصیل هستند که داداش پور در حوزه های دانشجویی از آن ها حمایت می کند.

وی ادامه داد: با وجود تحریم های مالی که به فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی کشور ایران می شود ،فدراسیون فیزو حمایت های خود را از ما دریغ نکرده است.

سی و یکمین دوره یونیورسیاد دانشجویان جهان از ۶ الی ۱۷ مردادماه در چنگدو برگزار می شود. کاروان ایران در ۱۱ رشته در این رویداد حاضر است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha