۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۱۶
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85185837
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بودجه شهرداری‌های استان سمنان امسال ۵۴ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: بودجه شهرداری های استان برای سال ۱۴۰۲ با افزایش چشمگیر ۵۴ درصدی ۲۷ هزار میلیارد ریال است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، همت هادیان روز دوشنبه در آیین معرفی شهردار دامغان افزود: کل بودجه شهرداری های استان سال ۱۴۰۱ به میزان ۱۸ هزار میلیارد ریال بود که ۱۸ هزار و ۴۲۰ میلیارد ریال تحقق یافت و در سال ۱۴۰۲ با رشد چشمگیر ۵۴ درصدی، بودجه شهرداری های استان ۲۷ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال اعلام شد.

مدیرکل دفتر شهری و شوراهای استانداری سمنان گفت: سال گذشته از محل اعتبارات مالیات بر ارزش افزوده و دیگر کمک های دولتی، ۱۰ هزار میلیارد ریال به حساب شهرداری های استان واریز شد.

هادیان ادامه داد: بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری دامغان یکهزار و ۳۳۰ میلیارد ریال بود که یکهزارو ۶۰۰ میلیارد ریال محقق شد و ۵۴ درصد از تحقق بودجه کمک از سوی دولت بود.

وی بیان کرد: کمک دولت به شهرداری ها و دهیاری ها از محل مالیات بر ارزش افزوده، رقم قابل توجهی است که انتظار می رود تا حداقل ۶۰ درصد از این اعتبارات تخصیص یابد و در طرح‌های عمرانی هزینه شود.

هادیان خاطرنشان کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر دامغان برای سال ۱۴۰۲، مبلغ ۲ هزار و ۷۰ میلیارد ریال اعتبار مصوب کرده است که امیدواریم به صورت کامل محقق شود.

مصوبات شورای ترافیک در اولویت شهری قرار دارد

فرماندار دامغان در این آیین، گفت: مصوبات شورای ترافیک و رسیدگی به وضعیت دوربین های پایش شهری به منظور کنترل ترافیک و مباحث امنیتی، باید در اولویت قرار گیرد.

محمدمهدی بندرآبادی بیان کرد: شهرداری ها تحت عنوان مدیریت شهری در چارچوب قوانین و ضوابط مختلف، وظایف عمرانی، فرهنگی و اجتماعی را برعهده دارند.

وی اضافه کرد: با تدابیر مجموعه دولت و قوه مقننه و شرایط مالیات برارزش افزوده و نحوه اصلاح آن، درآمد کسب شده توسط دولت از این محل، به سمت فعالیت های عمرانی در شهر و روستاها رفته است.

فرماندار دامغان خاطرنشان کرد: در فعالیت قرارگاه پیامبر اکرم (ص) از ظرفیت مساجد محلات استفاده می‌شود که در این راستا، مشکلات شناسایی و با دعوت از مدیران مرتبط در سطح مساجد، مشکلات بررسی و در جهت رفع آن اقدام می‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محمدحسن رستمیان، امام جمعه دامغان نیز در این آیین، تعامل با مردم و تعامل با نهادهای مختلف را از وظایف شهرداری دانست و گفت: اگر خروجی برنامه‌های شهری، رضایت مردم را در پی داشته باشد، بدون شک رضایت خدا را هم به همراه دارد.

بودجه شهرداری‌های استان سمنان امسال ۵۴ درصد افزایش یافت

عصاری به عنوان شهردار دامغان معرفی شد

به گزارش ایرنا، مصطفی عصاری در یکصد و هشتاد و ششمین نشست شورای شهر دامغان با موضوع تعیین شهردار، با چهار رای موافق از هفت رای، به عنوان شهردار دامغان انتخاب و امروز در آیینی با حضور مسوولان استانی و شهرستانی، به عنوان شهردار جدید این شهر معرفی شد.

وی متولد سال ۱۳۶۱ در شهر دامغان است و دارای مدرک تحصیلی کارشناسی عمران و کارشناسی ارشد سازه و همچنین کارشناسی ارشد اقتصاد است. وی عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی است و در کارنامه خود معاونت شهرداری منطقه ۲ سمنان، مدیر برنامه بودجه شهرداری سمنان، معاون بازآفرینی سازمان عمران و فضای شهری شهرداری سمنان و همچنین ریاست دفتر فنی سازمان عمران شهرداری سمنان را دارد.

پیش از این سید محمدتقوی ۲۰ ماه در تصدی شهرداری دامغان بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha