۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۸:۳۷
کد خبرنگار: 939
کد خبر: 85185933
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون در زنجان در دهه اول محرم

زنجان - ایرنا - معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به افزایش ۱۰ درصدی اهدای خون در استان در دهه اول محرم گفت: مردم استان به همان نسبت حضور باشکوه تر و گسترده تر در اجتماعات مذهبی، هیأت ها و عزاداری های امسال، در کارهای خیر از جمله اهدای خون نیز پیش قدم بودند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ابوالفضل رفیعی همزمان با سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و روز اهدای خون در بازدید از اداره کل انتقال خون استان افزود: اهدای خون یک امر بسیار ارزشمند و از مصادیق ایثار است، و فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی و کمک به هم نوع ، جزیی از فرهنگ عمومی مردم است و یکی از شواهد آن اهدای داوطلبانه و رایگان خون توسط مردم است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود ضمن قدردانی از مجموعه مدیران و کارکنان انتقال خون استان، گفت: طی سال های اخیر اتفاقات خوبی در توسعه مراکز و تجهیزات ، استفاده از فناوری های جدید و بهره برداری از محصولات مختلف خون های اهدا شده در استان محقق شده است.
رفیعی با بیان اینکه اهدای خون یک امر بسیار ارزشمند و از مصادیق ایثار و از خود گذشتگی است، افزود: این فرهنگ ایثار در فرهنگ عمومی استان و کشور جریان دارد و یکی از شواهد آن تفاوت معنادار اهدای خون به صورت رایگان از سوی مردم متدین است.
معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با بیان اینکه فرهنگ اهدای خون روز به روز در استان در حال گسترش است، گفت: امسال در ایام محرم شهروندان استان استقبال زیادی برای انجام این امر خداپسندانه دارند.
به گزارش ایرنا، پویش نذر خون امسال نیز مانند چند سال گذشته از اول ماه محرم تا پایان ماه صفر در سراسر کشور اجرایی شده است، پویشی که تقریبا یک دهه است که به عنوان یک نذر انسان دوستانه و نجات بخش در این ایام خاص مورد توجه مردم کشورمان قرار گرفته است و همه ساله در این ایام شاهد افزایش آمار اهدای خون هستیم.
شعار پویش نذر خون امسال " اهدای خون، فرهنگ حسینی و نذر عاشقان" است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha