۹ مرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۱
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85185935
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

میراث  فرهنگی البرز برای  ثبت ملی موسسه رازی اعلام آمادگی کرد

کرج - ایرنا - مدیرکل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی البرز با اشاره به فعالیت علمی حدود یکصد ساله موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی مستقر در حصارک کرج اعلام کرد: آماده ثبت ملی و تاریخی این مجموعه ارزشمند هستیم .

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی ، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، "رحیم خاکی " در نشست مشترک با رییس موسسه تحقیقلت واکسن و سرم سازی رازی افزود: ثبت ملی این مجموعه ارزشمند به حفظ اصالت و هویت موسسه رازی کمک‌ می‌کند.

میراث  فرهنگی البرز برای  ثبت ملی موسسه رازی اعلام آمادگی کرد

وی با اشاره به اینکه یک سال دیگر شاهد ۱۰۰ سالگی مجموعه موسسه رازی هستیم، گفت: مجموعه سرم‌سازی رازی یکی از افتخارات و میراث صنعتی کشور است و ثبت آن در فهرست میراث ملی کشور، این مجموعه ارزشمند را برای نسل‌های آینده ماندگار می‌کند.

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز افزود: این اداره کل مطابق وظایف کاری خود آمادگی کامل برای تشکیل پرونده و ثبت ملی این موسسه ارزشمند را دارد.

خاکی گفت: ثبت این مجموعه به حفظ دقیق‌تر بناهای با ارزش تاریخی موسسه رازی کمک می‌کند و خللی در توسعه و تجهیز بناهایی که در فهرست ثبت ملی قرار نمی‌گیرند، ایجاد نمی‌کند.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی البرز ادامه داد: ثبت ملی مؤسسه رازی از جدا شدن اراضی سبز مؤسسه رازی از آن تحت هر عنوانی که به هویت و اصالت این مجموعه خدشه وارد نماید، جلوگیری می‌کند.

موسسه تحقیقات واکسن و سرم سازی رازی سال ۱۳۰۳ فعالیت خود را با ساخت انواع واکسن های دامی و انسانی در حصارک کرج آغاز شد و اکنون به عنوان یک مرجع مهم علمی و تحقیقاتی در جهان شناخته شده است.

این موسسه با تولید واکسن تزریقی - اسنشمامی کرونا گام ارزشمندی در کنترل بیماری مهلک کووید ۱۹ برداشت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha