۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۰:۳۶
کد خبرنگار: 3113
کد خبر: 85186039
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عربستان: اهانت‌های مکرر به قرآن کریم را با هیچ توجیهی نمی‌توان پذیرفت

تهران-ایرنا- وزیر امور خارجه عربستان سعودی با اشاره به هتک حرمت قرآن مجید مقابل پارلمان سوئد گفت که اهانت‌های مکرر به قرآن کریم با هیچ توجیهی قابل قبول نیست.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، فیصل بن فرحان در ادامه اظهار داشت که عربستان به اهمیت ایجاد ارزش‌های گفت‌وگو، مدارا و احترام در میان مردم، ادیان و فرهنگ‌ها معتقد است.

وی افزود: عربستان بر اهمیت آزادی بیان به عنوان یک ارزش اخلاقی که احترام و همزیستی را گسترش می‌دهد و نه ابزاری برای گسترش نفرت و درگیری بین فرهنگ‌ها و مردم تأکید دارد.

به گزارش روزنامه عکاظ، بن فرحان این اظهارات را در نشست فوق‌العاده امروز شورای وزیران امور خارجه کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی برای بررسی اهانت‌های مکرر به حرکت و قداست قرآن کریم در تعداد از کشورهای غربی، که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شده است، عنوان کرد.

وی ادامه داد: وظیفه سازمان همکاری اسلامی و کشورهای عضو آن است که در هماهنگی، همکاری و همگرایی با سایر سازمان‌های اسلامی برای دفاع از ارزش‌های تسامح و صلح، حفاظت و گسترش آن و رد و مبارزه با نابردباری و افراط گرایی و گسترش نفرت نقش آفرینی کنند.

وی تأکید کرد که فرهنگ جهانی مدارا و صلح تنها بر اساس تلاش های هماهنگ بین المللی برای ترویج اصول احترام و پذیرش ادیان و تلاش برای ترویج این فرهنگ در همه جوامع خواهد بود.

امروز دوشنبه پس از صدور مجدد مجوز از سوی پلیس سوئد، اهانت به قرآن کریم بار دیگر در این کشور تکرار شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha