۹ مرداد ۱۴۰۲، ۲۱:۲۳
کد خبرنگار: 1228
کد خبر: 85186066
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رایزنی‌های دفاعی-امنیتی فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین و فرمانده ارتش پاکستان

اسلام‌آباد - ایرنا - فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین در جریان سفر به پاکستان با فرمانده ارتش این کشور دیدار و طرفین پیرامون گسترش همکاری‌های دوجانبه در حوزه‌های دفاعی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

به گزارش دوشنبه شب ایرنا از روابط عمومی ارتش پاکستان، هی لیفنگ معاون نخست وزیر و نماینده ویژه شی جین‌پینگ رئیس جمهوری چین امروز در مقر فرماندهی کل ارتش در شهر راولپندی با ژنرال سید عاصم مُنیر دیدار کرد.

این دیدار در حاشیه بازدید رسمی فرستاده ویژه شی جین‌پینگ از اسلام‌آباد به مناسبت دهمین سالگرد اجرای کریدور اقتصادی پاکستان-چین CPEC صورت گرفت. ارتش پاکستان از ذینفعان اصلی تامین امنیت کریدور مشترک ‌ اقتصادی در این کشور است و طی سال‌های اخیر یگان ویژه‌ای برای حفاظت از طرح‌های کریدور اقتصادی بویژه تامین امنیت اتباع چینی در پاکستان را تشکیل داده است.

روابط عمومی ارتش پاکستان ساعاتی پیش با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: ژنرال عاصم منیر و فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین درخصوص موضوعات مورد علاقه دو کشور از جمله تقویت همکاری‌های دوجانبه در بخش دفاعی و امنیتی گفت‌وگو کردند.

در این بیانیه آمده است که مقامات بلندپایه پاکستان و چین آمادگی متقابل برای گسترش هرچه بیشتر همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های مختلف را اعلام کردند.

فرستاده ویژه رئیس جمهوری چین با نخست وزیر و رئیس جمهوری پاکستان دیدار کرد. دو کشور امروز در جریان مذاکرات هیات‌های بلندپایه، ۶ تفاهمنامه اقتصادی امضا کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha