۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۸:۳۰
کد خبرنگار: 911
کد خبر: 85186212
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شناسایی ۸۸۷ هکتار تخریب و تصرف در اراضی ملی قزوین

قزوین - ایرنا- فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین گفت: طی چهار ماهه امسال ۸۸۷ هکتار تخریب و تصرف اراضی ملی استان در قالب ۱۱۷ فقره مورد شناسایی قرار گرفته است.

سرهنگ کیومرث سلیمانی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اعلام این خبر افزود: اقدامات قانونی لازم برای آزادسازی این اراضی در حال انجام است.

وی اظهار کرد: در این مدت ذیل تبصره یک ماده ۱۹ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل ها مراتع نیز ساخت و سازهای غیرمجاز در ۲۲ هکتار از اراضی ملی استان قزوین قلع و قمع و تخریب شد.

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین خاطرنشان کرد: در این مدت همچنین با اجرای احکام قضایی قطعی ۳۲ فقره قلع و قمع و تخریب ساخت و ساز غیرمجاز به میزان ۱۵۶ هکتار در اراضی ملی استان قزوین به انجام رسید.

شناسایی ۳۱ فقره قاچاق چوب در قزوین

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی استان قزوین در ادامه از شناسایی ۳۱ فقره قاچاق چوب در استان قزوین به میزان ۲۰۵ متر مربع در مدت زمان یاد شده خبر داد.

وی اظهار کرد: قطع درختان در اراضی ملی به ویژه جنگل ها از خطوط قرمز ما به شمار می رود و بدون اغماض و تسامح با متخلفان برخورد خواهد شد.

این مسوول با اشاره به ارزش درختان جنگلی و با بیان اینکه قطع درختان در جنگل ها اقدامی جبران ناپذیر است، اظهار داشت: قطع درختان جنگلی در اراضی ملی از خطوط قرمز یگان حفاظت منابع طبیعی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

شناسایی ۸۸۷ هکتار تخریب و تصرف در اراضی ملی قزوین

پایش اراضی ملی قزوین از راه دور

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین در ادامه از پایش مناطق حساس اراضی ملی استان از راه دور خبر داد و گفت: این مناطق که از حیث تعرض و آتش سوزی آسیب پذیر هستند به وسیله دوربین های پیشرفته نصب شده در مناطق رصد و پایش می شوند.

این مسوول با اشاره به روز جنگلبان و لزوم حراست و صیانت از اراضی جنگلی،گفت: در مجموع ۳۰ جنگلبان و نیروی حفاظت منابع طبیعی در استان قزوین وجود دارد.

وی با اشاره به اینکه مطابق استانداردها برای هر هزار هکتار اراضی ملی به یک نیروی حافظ منابع طبیعی یا جنگلبان نیازمند هستیم،اظهار کرد: با وجود کمبود نیرو تلاش داریم تا به بهترین شکل ممکن از اراضی ملی صیانت و حفاظت کنیم.

همکاری هفت هزار همیار طبیعت با منابع طبیعی قزوین

فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری استان قزوین همچنین گفت: برای جبران و پرکردن خلاء کمبود جنگل بان از ظرفیت های مردمی استفاده می کنیم.

سلیمانی از فعالیت هفت هزار همیار طبیعت در استان قزوین خبر داد و گفت: این افراد در مناطق مختلف استان در زمینه حفاظت از اراضی ملی تلاش دارند و به تیم های امدادی در زمان وقوع حوادث آتش سوزی در این اراضی کمک می کنند.

اراضی ملی در استان قزوین شامل ۸۵۰ هزار هکتار مرتع، ۲۸ هزار هکتار جنگل و ۲۹ هزار هکتار بیابان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha