۱۰ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۵۱
کد خبرنگار: 1052
کد خبر: 85186282
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

از تخریب مجتمع غیرمجاز تولید ذغال در ورامین تا جمع‌آوری واحد آلاینده در قرچک

ورامین - ایرنا - رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین از جمع آوری و تخریب یک مجتمع بزرگ تولید ذغال در روستای مهدی آباد این شهرستان خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران، محمد فریدی روز سه شنبه در این باره گفت: با توجه به گشت و پایش های شبانه روزی اداره حفاظت محیط زیست شهرستان ورامین و نیز شکایت های مردمی از یک مجتمع تولید ذغال در روستای مهدی آباد، با پیگیری های صورت گرفته و اخذ دستور قضایی صبح امروز کوره های غیرمجاز تولید ذغال این مجموعه تخریب و جمع آوری شد.

وی اظهار داشت: این مجتمع که دارای ۶ عدد کوره و هر کوره با ظرفیتی معادل حدود هشت تن در شبانه روز به تولید ذغال مشغول بوده یکی از بزرگترین مراکز غیر مجاز تولید ذغال در سطح شهرستان بود.

فریدی با اشاره به اینکه طی ۹ ماه گذشته با پیگیری واحد حقوقی و کارشناسان پایش این اداره بیش از ۲۰ واحد غیر مجاز تولید ذغال در سطح شهرستان شناسایی و تخلیه و پلمب شدند، خاطرنشان کرد: با ورود به ۶ ماهه دوم سال و افزایش آلایندگی هوا، برخورد قانونی و جمع آوری واحد های آلاینده با شدت بیشتری انجام خواهد شد.

جمع آوری یک واحد آلاینده و غیر مجاز در قرچک

از تخریب مجتمع غیرمجاز تولید ذغال در ورامین تا جمع آوری واحد آلاینده در قرچک

سرپرست اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قرچک از جمع آوری یک واحد گرانول سازی و اکسیدور در روستای داودآباد واقع در حوزه استحفاظی این شهرستان خبر داد.
روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان تهران در گزرش دیگری به نقل از رضا شایسته گفت: در پی شکایت واصله در خصوص آلایندگی هوا توسط یک واحد گرانول سازی و اکسیدور در روستای داودآباد، کارشناسان اداره به محل اعزام و وضعیت زیست محیطی آن را بررسی کردند.
وی اظهار داشت: در طی صدور ۲ مرحله اخطاریه زیست محیطی و تاکید بر لزوم توقف فعالیت و جمع آوری کامل واحد، پس از پایان مهلت اعطایی، متصدی واحد نسبت به تعطیلی و جمع آوری کامل تجهیزات مربوطه اقدام کرد.

به گزارش ایرنا، مناطق تحت مدیریت محیط زیست استان تهران با مجموع تعداد ۱۳ منطقه شامل سه پارک ملی، چهار منطقه حفاظت شده، سه اثر طبیعی ملی و سه منطقه شکار ممنوع به مساحت کلی ۶۵۵ هزار و ۸۹ هکتار است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha