هوای بجنورد برای تمام گروه‌ها ناسالم شد

بجنورد-ایرنا- مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی گفت: افزایش غلظت گرد و غبار در آسمان بجنورد سبب شد تا کیفیت هوا امروز (سه شنبه) در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه‌ها قرار گیرد.

رضا شکاریان روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اکنون شاخص کیفی هوا در بجنورد ۱۷۸ است که بر این اساس در وضعیت ناسالم برای تمامی گروه ها قرار دارد.

وی افزود: افزایش ریزگردها در آسمان استان علت آلودگی هوا است البته اکنون کیفیت هوا تنها در مرکز استان و شهر جاجرم قابل سنجش است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست خراسان شمالی تصریح کرد: در حالی که شاخص کیفی هوای بجنورد تا ساعت هفت امروز(سه شنبه) قابل قبول بود، این رقم در ساعت هشت به ۱۲۴ رسید که در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس قرار گرفت.

وی افزود: غلظت آلاینده ها در آسمان استان از صبح امروز روندی رو به افزایش دارد.

شکاریان خاطرنشان کرد: شاخص کیفی هوای آسمان بجنورد دیروز به طور میانگین ۹۰ و در وضعیت سالم و قابل قبول قرار داشت.

به گزارش ایرنا، آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی تنها در یک نقطه از بجنورد قابل سنجش و اندازه گیری است و تنها ایستگاه سنجش آلودگی هوای مرکز استان در جوار اداره کل حفاظت محیط زیست مستقر است.

ریزگردهای صحرای قره قوم کشور ترکمنستان، فعالیت سنگ شکن‌ها، کارخانه آسفالت و دیگر واحدهای آلاینده در حاشیه بجنورد منبع اصلی گرد و غبار و علت مهم آلودگی هوای مرکز خراسان شمالی است.

با توجه به کاسه ای بودن شهر بجنورد در صورت بروز مشکل در آلودگی هوا، رفع آن مشکل است، از این رو باید اقدامات پیشگیرانه مورد توجه باشد.

در شاخص سنجش هوا وضعیت صفر تا ۵۰ هوای پاک، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه های حساس، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای تمام گروه های سنی، ۲۰۱ تا ۳۰۰ خیلی ناسالم و بیش از ۳۰۰ خطرناک و بحرانی است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر در شمالشرق کشور واقع است و ۴۴ درصد از جمعیت آن در روستاها سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha